kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

بزرگداشت شهدای خونین‌‌ترین فاجعه تروریستی در مرکز بغداد

صدها تن از مردم عراق در هفتمین روز فاجعه تروریستی مرکز تجاری «الکراده» بغداد که نزدیک به 300 شهید برجای گذاشت در این محل حاضر شدند و به یاد شهدای این حادثه فاتحه خواندند و شمع روشن کردند.


در این مراسم که به همت «مقاومت اسلامی نجبا» برگزار شد، شرکت‌کنندگان با خانواده‌های جان‌باختگان ابراز همدردی کردند و علیه آمریکا و رژیم آل سعود شعار دادند.شرکت‌کنندگان همچنین از مقامات عراقی خواستند عاملان این فاجعه را به اشد مجازات برسانند.
بامداد روز 13 تیر ماه جاری در پی انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مرکز تجاری الکراده، آتش‌سوزی مهیبی در منطقه رخ داد. شمار شهدای این حادثه نزدیک به 300 نفر اعلام شد. گروه تروریستی داعش ضمن پذیرفتن مسئولیت این اقدام غیرانسانی، سرنشین خودرو و عامل این عملیات تروریستی را «ابو مجاهد الشامی» اعلام کرد!
برخی گزارش‌ها حاکی است، تکفیری‌های داعش در این حمله تروریستی از بمب‌های غیرمتعارفی استفاده کردند که احتمالا از سوی آل‌سعود تهیه و در اختیار تکفیری‌ها قرار داده شده است. نکته مهم دیگر این که گفته شده علت موفقیت تروریست‌ها در رساندن این بمب‌ها به مرکز بغداد، تجهیزات بمب‌یاب انگلیسی است که در اختیار نیروهای امنیتی عراق قرار داده شده بود.  طبق گزارش‌های منتشر شده این تجهیزات تقلبی بودند!