kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
در پاسخ به اخراج ۲ دیپلمات روس

مسکو 2 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

با تشدید تنش‌ها در روابط مسکو و واشنگتن، روسیه نیز دو دیپلمات آمریکایی را در اقدامی متقابل اخراج کرد.


«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد، این دو دیپلمات به خاطر «فعالیت مخفیانه برای سازمان جاسوسی آمریکا از روسیه اخراج شده‌اند.» روسیه این اقدام را در تقابل با اقدام مشابه آمریکا در اخراج دو دیپلمات روس از واشنگتن انجام داده است.
«ریابکوف» همچنین گفت، «یکی از دو دیپلمات اخراج شده آمریکایی، همان مأمور سیا است که مقابل ساختمان سفارت آمریکا در مسکو با نیروی امنیتی روس درگیر شد.»  
روابط مسکو و واشنگتن پس از آنکه یک نیروی امنیتی روسیه در تاریخ 6 ژوئن(17 خرداد) به یک دیپلمات آمریکایی در مسکو حمله کرد و این حمله در دوربین‌های امنیتی ضبط و تصاویر آن منتشر شد، پر تنش‌تر شده است. پیش از این نیز «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که «در تاریخ 17 ژوئن(28 خرداد)، ما دو مقام روس را در واکنش به این حمله اخراج کردیم». تنش‌ها بین دو قدرت با مواضع به شدت ضدروسی متحدان آمریکا در اجلاس دو روزه ناتو در ورشو، باز هم افزایش یافته، طوری که نگرانی‌هایی را در سطح جهان درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای بین آمریکا و روسیه به دنبال داشته است. طی یکی دو روز گذشته در ورشو، نیویورک و صوفیه (مرکز بلغارستان) تظاهرات‌هایی علیه گسترش ناتو به سمت روسیه برگزار شده است. مردم نگران  وقوع جنگ هسته‌ای بین این دو قدرت هسته‌ای  هستند.