kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
حیدر عبادی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد

حماسه فلوجه را در نینوا تکرار خواهیم کرد

نخست‌وزیر عراق خطاب به ساکنان «موصل» و دیگر شهرهای استان «نینوا»، از آنها خواست خود را برای آزادسازی این شهرها به دست ارتش عراق آماده کنند.


سرویس خارجی -

در عراق همه چیز برای عملیات بزرگ آماده می‌شود و شمارش معکوس این عملیات پس از فروپاشی داعش در فرودگاه «القیاره» آغاز شده است.
تروریست‌های تکفیری که ضربه مهلک و سهمگینی را در ماجرای عملیات آزادسازی شهر «فلوجه» در استان «الانبار» خورده‌اند و هنوز خودشان را نتوانسته‌اند جمع‌وجور کنند، حالا باید در مرکز خلافت خودخوانده و جایی که «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی تکفیری‌های داعش حضور دارد، پنجه در پنجه نیروهای مسلح عراق اندازند.
در این شرایط خاص و در حالی که کل ملت عراق یک هدف بیشتر ندارند و کاملا روی آزادسازی «موصل» متمرکز شده‌اند و می‌خواهند انتقام خون به ناحق ریخته شده در «الکراده» و «بلد» را بگیرند، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با صدور بیانیه‌ای، از ساکنان استان نینوا خواسته خود را برای عملیات آزادسازی شهرهایشان، خصوصا شهر «موصل» مرکز این استان آماده کنند.
نه تنها طرف‌های درگیر در عراق، بلکه همه جهان می‌داند که در موصل قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ این جنگ برای داعش، نبرد مرگ و زندگی است و به علاوه، آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان، و قطر هم از پیامدهای نبرد موصل به شدت واهمه دارند، چون می‌دانند اگر نیروهای مسلح عراق به آسانی بر شهر مسلط شوند، نظم جدیدی در منطقه در راه خواهد بود.
حیدر عبادی در بیانیه خود یادآور شده که «حماسه فلوجه» در موصل تکرار خواهد شد. نخست‌وزیر عراق در این بیانیه همچنین متذکر شده همانطور که فلوجه آزاد شد و عناصر داعش مانند موش به صحرا گریختند، ما در موصل نیز آنها را شکست خواهیم داد.
در این بیانیه آمده است: «طی روزهای اخیر دست به عملیاتی زده‌ایم که تا 100 کیلومتر پیشروی به دنبال داشت و این یک انتقام بزرگ از گروه‌های تروریستی است. ما در آینده‌ای نزدیک همه مناطق کشور را از وجود آنها پاک خواهیم کرد.»
عبادی در ادامه، تاکید کرده که «ما به زودی داعشی‌ها و تمامی حامیان آنها را نابود خواهیم کرد. برخی قصد دارند با خون عراقی‌ها معامله و از شرایط جاری سوءاستفاده کنند، اما ما هرگز به آنها اجازه این کار را نخواهیم داد.»
عبادی دیروز در جمع ساکنان «الکراده» بغداد نیز گفته: «صداهایی که مردم را به تقسیم کشور و طایفه‌گرایی فرا می‌خوانند، به زودی خاموش خواهند شد.»الکراده هفته گذشته شاهد انفجار بمب و شهادت حدود 300 غیرنظامی عراقی بود. این انفجار به همراه عملیات تروریستی علیه زائران بارگاه امامزاده محمد(ع) در شهر «بلد» استان «صلاح‌الدین» که 40 شهید برجای گذاشت، عزم مردم عراق و شخص عبادی را برای اجرای عملیات در استان نینوا جزم‌تر کرد. به طوری که اکنون همه توجه‌ها در عراق به سمت موصل است.
در این میان آزادسازی فرودگاه نظامی «القیاره» در جنوب موصل هم مزید بر علت شد و زمان برای جنایتکاران داعش در این شهر به سرعت سپری می‌شود و آنها می‌دانند که انتقامی سخت، در راه است، همچنین، هواپیماهای عراقی با پرواز بر فراز شهر موصل، اعلامیه‌هایی را برای مردم این شهر پخش کردند. در این اعلامیه‌ها از مردم خواسته شده همکاری‌های لازم را با نیروهای عراقی برای آزادسازی هر چه سریع‌تر شهر انجام دهند.
در این اعلامیه‌ها آمده است: «این آخرین جنگ است، پس برای آن آماده شوید.»