kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

تروریست‌های مورد حمایت غرب در حلب صدها غیرنظامی را به خاک و خون کشیدند





گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب با حمله خمپاره‌ای به مناطق مسکونی شمال شهر «حلب»، 34 غیرنظامی را کشتند و 200 تن دیگر را زخمی کردند.
به گزارش ایسنا، «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (نزدیک به مخالفان دولت دمشق) اعلام کرد، در جریان حملات خمپاره‌ای گروه‌های مخالف به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شهر حلب، 34 غیرنظامی کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، شماری از جانباختگان کودک هستند.علت این حمله ناجوانمردانه به پیشروی ارتش سوریه و نزدیک شدن آن به شاهراه «کاستیلو» مربوط می‌شود؛ تروریست‌ها با این اقدام خود، می‌خواستند ارتش را از پیشروی باز بدارند. شاهراه «کاستیلو» در شمال حلب تنها مسیر کمک‌رسانی از خاک ترکیه به تروریست‌ها در شهر حلب است و اگر این شاهراه به دست ارتش سوریه و مقاومت بیفتد، مسیر امدادرسانی خارجی به تروریست‌های داخل شهر حلب کاملا قطع می‌شود.
در استان دمشق نیز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت توانستند شهرک «میدعا» و اطراف آن را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.
جدیدترین درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و عناصر «جبهه النصره» در منطقه «القلمون» نیز هلاکت 26 تروریست و جراحت 40 نفر دیگر را به دنبال داشت.
نرمش حامیان تروریست‌ها
کشورهای حامی تروریسم در سوریه که تاکنون در مورد کنار رفتن فوری «بشار اسد» کوتاه نمی‌آمدند، اکنون مطالبه خود را عوض کردند. به گزارش تسنیم، منابع آگاه در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند، این کشور به زودی سیاست خود را در قبال سوریه تغییر می‌دهد و ممکن است با حضور کوتاه مدت بشار اسد در قدرت موافقت کند.روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق‌الاوسط» نیز خبر داد، واشنگتن پرونده سوریه را به روسیه سپرده است. هرچند در مورد تایید یا تکذیب این خبر از سوی کاخ سفید خبری نرسیده است.
در ارتباط با این نرمش، همچنین خبر رسیده که دیروز یک هیئت امنیتی ایتالیایی به دمشق رفت و در مورد عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان این کشور و سوریه با بشار اسد گفت‌وگو کرد.