kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

40 شهید و 75 مجروح حاصل حملات داعش به زائران امامزاده محمد(ع) در استان صلاح‌الدین

عملیات تروریستی در مرقد امامزاده «محمد(ع» فرزند امام «هادی»(ع) در استان «صلاح‌الدین» عراق 40 شهید و 75 مجروح برجای گذاشت.



شمار شهدای انفجار خونین تروریستی در «الکراده» بغداد هم به 293 نفر رسید. شامگاه پنجشنبه زیارتگاه «شهر بلد» در استان «صلاح‌الدین» شاهد عملیات تروریستی عناصر داعش بود؛ تروریست‌ها ابتدا با گلوله‌های خمپاره اطراف بارگاه امامزاده محمد(ع) فرزند امام هادی(ع) را هدف قرار دادند. سپس سه تروریست به سوی زائران در خروجی‌های بارگاه تیراندازی کردند. دو تن از این تروریست‌ها در بازار مجاور حرم بمب همراه خود را منفجر کردند اما تروریست سوم قبل اینکه دست به اقدامی بزند، به دست نیروهای پلیس کشته شد. هر چند هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده نگرفت، ولی از شیوه حملات می‌توان فهمید که این عملیات تروریستی کار عناصر داعش بوده است.
در حملات فوق، هدف تروریست‌ها انهدام بارگاه امامزاده محمد(ع) بود، ولی آنها ناکام ماندند. جمهوری اسلامی ایران این عملیات تروریستی را محکوم کرده است. از بغداد نیز خبر رسیده که شمار شهدای دو انفجار خونین بامداد یکشنبه در مرکز تجاری «الکراده» به 293 تن رسیده است. پیش از این تعداد شهدای این حادثه تروریستی 200 تن اعلام شده بود. این انفجار، آتش‌سوزی گسترده‌ای را به دنبال داشت. براساس برخی گزارش‌ها، انفجار الکراده خونین‌ترین و پرتلفات‌ترین انفجار در عراق از سال 2003 تاکنون بوده است.
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق که به خاطر این انفجار، شدیداً تحت فشار افکار عمومی و نهادها قرار گرفته است، از وزارت دادگستری خواسته است برای آن دسته از تروریست‌های بازداشت شده که حکم اعدام صادر شده، هر چه سریع‌تر این احکام را به اجرا درآورد. عبادی چهارشنبه گذشته هم در عیادت از مجروحان حادثه گفت: «داغ انفجار الکراده را به دل داعش می‌گذاریم.»
عبادی علاوه بر آن، فرمانده عملیات بغداد و چند تن از مقامات امنیتی را هم برکنار کرد. علت این برکناری، کوتاهی این افراد، در شناسایی عوامل حملات تروریستی الکراده اعلام شده است. طبق برخی گزارش‌ها، یکی از مهم‌ترین علل نفوذ عناصر داعش به داخل عراق ابزارهای امنیتی تقلبی بوده است که از انگلیس وارد شده‌اند! درپی آزادسازی شهر فلوجه از چنگال داعش که اواخر خرداد اتفاق افتاد، نخست‌وزیر عراق نسبت به تلافی داعش در شهرهای عراق هشدار داده بود.