kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

حمله انتحاری نزدیک کنسولگری آمریکا در جده 2 /نیروی امنیتی سعودی مجروح شدند

به دنبال وقوع یک حمله انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در عربستان، دو نیروی امنیتی سعودی زخمی شدند.



منابع خبری سعودی می‌گویند بامداد دیروز یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده منفجر کرده است. براساس گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در این حمله دو تن از نیروهای امنیتی عربستان زخمی شدند و عامل انتحاری نیز کشته شد؛ نیروهای امنیتی مجروح  شده، برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. این حمله در ساعات اولیه روز استقلال آمریکا (4 ژوئیه) صورت گرفته است.
سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در این باره گفته: «در بامداد دوشنبه در تقاطع خیابان فلسطین با خیابان حائل و در نزدیکی بیمارستان «سلیمان فقیه»، نیروهای امنیتی به یک شخص و رفتارهای عجیب وی مشکوک شدند و هنگامی که به سمت وی رفتند تا درباره علت این رفتارش از وی سوال کنند فرد انتحاری خود را منفجر کرد.»  نیروهای امنیتی عربستان در اطراف کنسولگری آمریکا تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و نظامیان بسیاری در محل مستقر شده‌اند. همچنین سازمان‌های امنیتی در شهر جده به حال آماده‌باش در آمده‌اند. کنسولگری آمریکا در جده در سال 2004 نیز مورد حمله قرار گرفته بود که طی آن 9 نفر کشته شدند.
وزارت خارجه آمریکا در اولین واکنش به این انفجار اعلام کرد که در حال همکاری با عربستان برای رسیدن به اطلاعات بیشتر است. سفارت آمریکا در عربستان این را هم گفته که هیچ یک از کارکنان سفارتخانه آمریکا کشته یا زخمی نشده است.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.