kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

یورش نظامیان صهیونیست به منازل فلسطینیان پس از برقراری شدیدترین حکومت نظامی در کرانه باختری

پس از عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در جنوب الخلیل، رژیم صهیونیستی شدیدترین حکومت نظامی را از سال 2000 در این منطقه برقرار کرد و همزمان حملات گسترده‌ای را به منازل فلسطینیان آغاز کرده است.



نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی روز گذشته برای سومین روز متوالی به یورش‌های متوالی خود به شهر الخلیل در کرانه باختری و بازداشت فلسطینی‌ها ادامه دادند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی این شهر را منطقه کاملاً بسته نظامی اعلام کرده است. به گزارش فارس به نقل از وبگاه «السبیل»، این شدیدترین منع آمد و شد و حکومت نظامی در شهر الخلیل در کرانه باختری از سال 2000 تاکنون، آن هم در آستانه عید فطر است.
نظامیان صهیونیستی به بهانه یافتن عاملان عملیاتی در جنوب الخلیل 700 هزار فلسطینی را تحت فشار شدید قرار داده و منازل بسیاری را در الخلیل و اطراف آن تفتیش می‌کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده نظامیان صهیونیست تعداد زیادی را بازداشت کرده‌اند.
روز جمعه در جریان تیراندازی به سمت خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست در جنوب الخلیل یک صهیونیست کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز که روز یکشنبه برای بررسی این عملیات برگزار شد، مجازات‌های جمعی فلسطینیان و تشدید سیاست شهرک‌سازی، ابطال مجوز کار به خانواده‌های مجریان عملیات شهادت‌طلبانه و انهدام منازلشان اتخاذ شد. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در این جلسه حتی برای قتل فلسطینیان به ارتش «اختیار تام» دادند.
در همین رابطه یک خاخام صهیونیست نیز با ادعای دعوت تورات به کشتن فلسطینیان، خواستار به قتل رساندن مردم فلسطین شد!
اما خبرگزاری ایسنا به نقل از شبکه خبری العربیه نوشت بیش از 1000 سرباز اسرائیلی به اردوگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی یورش برده و چهار جوان فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کرده و منزل دو شهید را با خاک یکسان کردند.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس اشغالی و کرانه باختری دستور احداث 800 واحد صهیونیست‌نشین دیگر در قدس اشغالی را صادر کرد. این تصمیم به رغم مخالفت‌های جامعه بین‌المللی اتخاذ شده است.
نتانیاهو این بار به بهانه مقابله با حملات تروریستی این تصمیم را اتخاذ کرده است! تشدید سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی موجب بروز موج جدیدی از مقاومت معروف به انتفاضه قدس از اول اکتبر (9 مهر ماه) شده است و از آن زمان تاکنون دست‌کم 214 فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و صدها نفر مجروح شده‌اند. این در حالی است که از میان صهیونیست‌ها نیز دست کم 40 نفر به هلاکت رسیده و بیش از 500 نفر مجروح شده‌اند.
سایر رویدادها
* رئیس جمهور ترکیه می‌گوید قبل از امضای توافق عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی با سران گروه‌های فلسطینی مشورت کرده است.
* یهودیان اتیوپیایی در اعتراض به خشونت پلیس رژیم اشغالگر علیه آنها در تل‌آویو تظاهرات کردند.
* رژیم صهیونیستی درخواست پلیس انگلیس برای بازجویی از تزیبی لیونی وزیر خارجه سابق این رژیم به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه را محکوم کرد.