kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
طی 24 روز گذشته

1000 نفر در فرانسه به دلایل امنیتی دستگیر شدند

وزیر کشور فرانسه از دستگیری بیش از 1000 نفر توسط نیروهای امنیتی این کشور از زمان آغاز رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به میزبانی فرانسه خبر داد.


 فرانسه از چند ماه گذشته تا کنون  با چندین بحران ریز و درشت دست و پنجه نرم می‌کند. نارضایتی عمومی از طرح اصلاح قانون کار توسط دولت که اعتراضات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف این کشور موجب شده که این اعتراضات و اعتصابات تا کنون ادامه دارد، بحران هجوم پناهجویان به شهرهای مرزی این کشور مثل بندر کاله و سردرگمی دولت در مواجه با آن و بحران ناامنی و بازگشت تروریست‌های چشم آبی از منطقه غرب آسیا به فرانسه که تا کنون چندین عملیات تروریستی موفق و نا موفق نیز در شهرهای مختلف این کشور انجام داده‌اند بخشی از چالش‌هایی هستند که دولت فرانسه با آن دست و پنجه نرم می‌کند
این بحران‌ها همزمان شده است با میزبانی جام ملت‌های اروپا موسوم به «یورو 2016». دولت فرانسه از ترس و وحشت انجام اقدامات تروریستی در جریان این بازی‌ها هزاران پلیس را بسیج کرده است.بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، از ابتدای برگزاری  این مسابقات تاکنون، بیش از1000 مورد بازداشت توسط نیروهای امنیتی فرانسه صورت گرفته است.
«برنار کازونو» وزیر کشور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه «لاپروانس» در اظهاراتی اعلام کرد: «نیروهای امنیتی فرانسه برای پیشگیری از وقوع آشوب اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند و از زمان آغاز مسابقات یورو 2016 تاکنون 1000 مورد دستگیری انجام داده‌اند که 600 مورد آنها به بازداشت منتهی شده، 56 مورد در دستگاه قضایی فرانسه مورد محکومیت قرار گرفته‌ و تفهیم اتهام شده‌اند و 34 نفر از بازداشت شدگان نیز از فرانسه اخراج شده‌اند»وی افزود: «برای تأمین امنیت این مسابقات که فرانسه میزبان آن است، 90 هزار نفر بسیج شده‌اند که 72 هزار نفر از آنها را نیروهای پلیس و ژاندارم‌ها تشکیل می‌دهند.»
با وجود اقدامات گسترده امنیتی در فرانسه در جریان انجام این بازی‌ها برخی  منابع خبری روز یک شنبه از شنیده شدن صدای انفجار در فضای بیرونی محل برگزاری مسابقه یک چهارم نهایی فوتبال یورو -2016  بین فرانسه و ایسلند خبر دادند. براساس این گزارش، هواداران در حال ورود به ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه صدای انفجاری را از داخل یک خودروی مشکوک شنیدند. اطلاعات دیگری از این انفجار مشکوک منتشر نشد.