kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به رغم هشدارهای انقلابیون

پادشاه بحرین حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را تأیید کرد!

حمدبن عیسی‌ آل‌خلیفه پادشاه بحرین به‌رغم هشدارهای گسترده حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرینی را امضا کرد.


برخی رسانه‌ها اعلام کردند پادشاه بحرین حکم فرمایشی دادگاه آل‌خلیفه درباره سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را امضاء کرده است.
به گزارش فارس وزارت کشور بحرین در 20 ژوئن (31 خرداد) سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را اعلام کرده و گفته بود برای رسمیت یافتن این حکم پادشاه بحرین نیز باید آن را امضا کند.
وزارت کشور آل‌خلیفه همچنین مدعی شده که شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای استفاده کرده است! ادعایی که از طرف این روحانی برجسته «بی‌اساس» خوانده و رد شده است.
اعلام سلب تابعیت شیخ عیسی‌قاسم از سوی رژیم آل‌خلیفه با واکنش‌های تندی از سوی مردم بحرین و جهان اسلام مواجه شده است.
مردم بحرین از همان روز اعلام حکم سلب تابعیت کفن‌پوش در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تحصن و اعلام کردند که تا لغو این حکم به تحصن و تظاهرات خود ادامه خواهند داد. این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.
انقلابیون بحرینی نیز این حکم را با هدف اعمال فشار بیشتر به شیعیان ارزیابی و تأکید کردند که صدور چنین احکامی در اراده آنان برای سرنگون ساختن رژیم آل‌خلیفه تأثیر نخواهد گذاشت.
مسلمانان کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان، لبنان، بلژیک، مصر، عراق و... نیز با برپایی تظاهرات، راهپیمایی و تجمعات اعتراض‌آمیز اقدام آل‌خلیفه را محکوم کرده‌اند.
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران نیز به آل‌خلیفه هشدار داده بود که هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم منجر به سقوط رژیم آل‌خلیفه خواهد شد.
معترضان به حکم آل‌خلیفه در سلب تابعیت وی تأکید کرده بودند که آل‌خلیفه با صدور این حکم به پایان عمر خود نزدیک شده است.
از سوی دیگر روز گذشته مراسم تشییع جنازه «فخریه مسلم احمد» مادر سه کودک بحرینی که به دست عوامل رژیم آل‌خلیفه به شهادت رسید برگزار شد.
این بانوی بحرینی در حین رانندگی به دست نیروهای آل‌خلیفه به شهادت رسید. منابع آل‌خلیفه مدعی هستند که علت مرگ فخریه انفجار بمب و اصابت ترکش به سر وی بوده است درحالی که نیروهای انقلابی با رد این ادعا تأکید می‌کنند مادر سه کودک بحرینی با شلیک مستقیم گلوله به سر جان باخته است.