kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

شیعیان محاصره شده در فوعه و کفریا هم روز قدس را فراموش نکردند

جنگ، قحطی و محاصره شدید تکفیری‌ها هم مانع از حضور ساکنان شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا در مراسم روز جهانی قدس نشد.



ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین با وجود گذشت بیش از سه دهه هنوز دل‌های عاشقان فلسطین را به خروش می‌آورد. در این روز در اقصی نقاط جهان اسلام، آزادگان و حامیان مظلومان برای ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها می‌آیند و علیه این غده سرطانی  شعار سر می‌دهند. این عشق گویا مهار نشدنی است و هیچ عاملی توان متوقف کردن آن را ندارد و حتی ترس از کشته شدن و ترور و یا بمباران نیز مانع از برگزاری این روز نمی شود. مردم تحت محاصره فوعه و کفریا نیز این عشق را به نمایش گذاشتند و بدون هیچ هراسی در خیابان‌ها برای حمایت از مردم فلسطین حاضر شدند.
به گزارش تسنیم از دمشق، اهالی دو شهرک شیعه‌نشین فوعه و کفریا در حومه ادلب واقع در شمال سوریه با وجود اینکه مدتهاست تحت محاصره تروریست‌ها قرار دارند، روز جهانی قدس را گرامی داشتند. اهالی شهرک‌های فوعه و کفریا پرچم‌های مقاومت را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی در مخالفت با «خفت و کرنش در برابر ظالمان» سر دادند.
اهالی این دو شهرک تاکید کردند که تفکر دشمن صهیونیستی و گروه‌های تروریستی یکی است و هر دو یک شیوه را دنبال می‌کنند و دست به جنایت می‌زنند. شیعیان شهرک‌های نبل و الزهرا در حلب سوریه نیز به مناسبت روز جهانی قدس بر سر مزار شهدا حضور پیدا کردند. این دو شهرک چندماه پیش بود که با مقاومت سرسختانه مقابل تکفیری‌ها و کمک بسیج مردمی و ارتش سوریه از محاصره نجات یافت.