kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰

اعتراف آمریکا به کشتار 116 غیرنظامی در حملات پهپادی به پاکستان، یمن و سومالی

دولت آمریکا بالاخره به کشتار 116 غیرنظامی طی حملات پهپادی به کشورهایی که با آمریکا در حال جنگ نیستند! اعتراف کرد، آماری که گفته می‌شود بسیار کمتر از آمار واقعی است.



دولت باراک اوباما سرانجام مجبور شد مسئولیت کشته‌شدن 116 غیرنظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهایی که با آمریکا در حال جنگ نیستند را بپذیرد. این آمار «بسیار» کمتر از تلفات ارائه شده از سوی نهادهای مستقل بوده و مربوط به کشورهای پاکستان، یمن و سومالی است. اوباما هدف خود از انتشار این ارقام را «ایجاد شفافیت بیشتر در خصوص عملیات پهپادهای آمریکایی» اعلام کرده که «زیرنظر ارتش و سازمان سیا» انجام شده‌اند.
طرفداران استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آمریکا ادعا می‌کنند که ارتش آمریکا برای کاهش قدرت و توانایی گروه‌های شبه نظامی و تروریستی که برای حمله به آمریکا توطئه‌چینی می‌کنند باید از این پهپادها استفاده کند اما در مقابل منتقدان می‌گویند این حملات به جای آنکه تروریست‌ها را از بین ببرد موجب ایجاد گروه‌های تروریستی بیشتری شده است و از طرفی در بیشتر مواقع غیرنظامیان را هدف قرار داده است. این آمارها ظاهرا شامل حملات پهپادها در افغانستان، سوریه و عراق نمی‌شود. چندی پیش در افغانستان و طی حمله پهپادهای آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز حداقل 40 نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.
برخی تحلیلگران معتقدند اعترافات دولت اوباما درباره کشتار غیرنظامیان توسط پهپادها صرفا به این دلیل صورت گرفته که دولت آمریکا ادعا کند همیشه از شمار غیرنظامیان موجود در هدف‌های انتخابی اطلاع لازم را نداشته است تا بدینوسیله برای جنایات خود توجیهی داشته باشد.