kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
عبدالملک الحوثی:

ایران، کیان و حزب‌الله افتخار امت اسلام است

رهبر انصارالله یمن ضمن انتقاد از رژیم‌های مرتجع عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ایران را کیان و حزب‌الله را افتخار جهان اسلام معرفی کرد.


«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش مقاومت یمن (انصارلله) پنجشنبه در سخنانی تلویزیونی درآستانه روز جهانی قدس، با اشاره به رشادت‌های جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله) این جنبش را افتخار امت اسلامی دانست. «الحوثی» تاکید کرد: «آنچه مایه نگرانی اسرائیل است و شکست را به این رژیم تحمیل کرده جنبش‌های مقاومت هستند که از بطن مردم نشو و نما یافته است.» به گزارش فارس، رهبر جنبش انصارالله ادامه داد: «ملت یمن از مواضع سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان قدردانی می‌کند همانگونه که از مواضع همه گروه‌هایی که به هرنحوی در مقابل اسرائیل ایستادگی می‌کنند. ملت یمن دوستدار ملت فلسطین هستند و مواضع شجاعانه گروه‌های مقاومت آن را تحسین می‌نماید.»
«الحوثی» همچنین تصریح کرد: «ملت یمن زمانی که با اسرائیل دشمن است بر این موضع خود در چارچوب عملی این دیدگاه، راسخ و استوار ایستاده است و در حمایت و پشتیبانی از گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت فلسطینی نیز ثابت‌قدم است. هرچقدر هم که تحت فشار باشد.» رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: «جنگ با اسرائیل فراگیر و همه‌جانبه است بنابراین بر امت اسلامی است که آمادگی خود را در همه سطوح سیاسی، فرهنگی و صنعتی حفظ کند.»
وی این را هم گفت که: «ایران که بخشی از کیان این امت است بخش تشکیل‌دهنده امت اسلامی است و از برکات مسلمانان است. ایرانی‌ها کسانی هستند که مواضع شرافتمندانه و با کرامت در قبال سلطه آمریکا دارند‌، دارای موضع مسئولانه‌ای در قبال حزب‌الله هستند و از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کنند.» الحوثی گفت: «زمانی را که امام خمینی برای روز قدس اختصاص داده دارای نشانه و دلایل مهمی است. قرار گرفتن این روز در دهه آخر ماه مبارک رمضان و تقارن آن با شب‌های قدر که خداوند فرموده است «ما ادریک ما لیلهًْ القدر» تصادفی نیست.» رهبر جنبش انصارلله در پایان افزود: «مسجدالاقصی شریف بخشی از مقدسات ما است و از مقدس‌ترین مقدسات ما محسوب می‌شود و ما هرگز نمی‌توانیم قدس را فراموش کنیم .»