kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

هلاکت 140 تروریست تکفیری طی عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه در حلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی عملیاتی در شمال غرب شهر «حلب»، منطقه «الاسامات» را از اشغال تروریست‌ها خارج کردند و بیش از 100 تروریست «جیش ‌الفتح» را به هلاکت رساندند.



به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی عملیات گسترده‌ای در شمال غرب شهر «حلب»، منطقه «الاسامات» را پاکسازی کردند. طی این حمله بیش از 100 تروریست «جیش الفتح» کشته شدند. بیشتر این افراد بر اثر آتش توپخانه و جنگنده‌های ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
جیش الفتح متشکل از 11 گروه تروریستی است. «جبهه النصره»، «نورالدین الزنکی»، «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «الحزب الاسلامی الترکستانی»، «جیش العزهًْ»، «انصار الشام»، «الفرقه الساحلیهًْ الاولی»، «الفرقه الساحلیهًْ الثانیه»، «جیش النصر» و «جیش التحریر» در این ائتلاف هستند. در منطقه «مزارع الملاح» استان حلب نیز 40 تروریست طی درگیری با ارتش و نیروهای مقاومت کشته شدند.هدف ارتش سوریه در استان حلب، آزادسازی این شهر است، که به گفته کارشناسان، در صورت عملی شدن آن، طرح تجزیه سوریه به طور کلی خنثی و از طرفی کار داعش نیز در این کشور یکسره خواهد شد.از استان «لاذقیه» نیز خبر رسیده، در برخی مناطق این استان درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و تروریست‌ها جریان دارد و در این میان، تکفیری‌ها توانستند منطقه «کنسبا» را اشغال کنند.
دو استان حلب و لاذقیه هم مرز با کشور ترکیه هستند و طی پنج سال اخیر تروریست‌های فعال در این دو استان از آن سوی مرزها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شدند. در این رابطه «الکساندر کینشاگ» سفیر روسیه در سوریه اعلام کرده که ترکیه احتمالا به زودی مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها خواهد بست.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اما طی یک گفت‌وگو با شبکه «اس.بی.اس» استرالیا، اعلام کرده که سیاست‌های غرب نسبت به سوریه دوگانه است. بشار اسد گفته: «این در واقع، شیوه دوگانه غربی‌‌ها است. غربی‌ها به سیاست‌های ما حمله می‌‌کنند و در همان حال به ما پیام می‌د‌هند که زیرمیزی (مخفیانه) با آنها تعامل داشته باشیم. این رویه بیشتر در میان مسئولان امنیتی کشورها مشاهده می‌شود.»
به گفته اسد «غربی‌ها نمی‌خواهند ناراحتی آمریکا را ببینند. در واقع عالی‌ترین مقامات غربی آنچه را تکرار می‌کنند که قبلا آمریکا گفته است.»
بشار اسد در این گفت‌وگو، استرالیا را از جمله کشورهایی دانست که مخفیانه تلاش می‌‌کند با دولت سوریه ارتباط داشته باشد. وی متذکر شد: «میان سخنان (پشت پرده) مقامات استرالیایی و موضع رسمی این کشور مقابل سوریه، تناقض وجوددارد.»
بشار اسد در ادامه این گفت‌وگو، از آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر انتقاد و در مقابل، از سیاست‌های ایران و روسیه حمایت کرد و گفت که آمریکا همیشه به دنبال ایجاد مشکل و هرج و مرج در منطقه است، ولی ایران و روسیه از ملت سوریه حمایت می‌کنند و در واقع، حامی ثبات هستند.
رئیس‌جمهور سوریه گفت: دولت‌های آمریکا از دهه 50 قرن بیستم به این سو، به مشکل‌تراشی شهره بوده و هیچ مشکلی را حل نکرده‌اند.
بشار اسد مبارزه با تروریسم را مقدمه راه‌حل سیاسی دانست و گفت: بدون مبارزه با تروریسم نمی‌توان به راه حل حقیقی دست یافت... زیرا کشورهای حامی تروریست‌ها مانند ترکیه، عربستان و قطر نمی‌خواهند از حمایت از تروریست‌ها دست بردارند. لذا، اگر حمایت لجستیک (از تروریسم) متوقف شود و طرف‌های سوری مذاکره و قانون اساسی را اساس قرار دهند، راه حل بسیار نزدیک خواهد بود.
بشار اسد در مورد کسانی که با پشتیبانی خارجی‌ها خود را معارض می‌خوانند نیز گفت: معارض باید سوری باشد... معارض نمی‌تواند به نیابت از سایر کشورها مانند عربستان فعالیت کند.وی وجود هرگونه اختلاف میان ارتش سوریه و حزب‌الله را رد کرد و گفت که هیچ اختلاف نظری میان ارتش سوریه و حزب‌الله وجود ندارد.
بشار اسد درباره مذاکره با آمریکا نیز تصریح کرد: هیچ گفت‌وگویی [با آمریکا] وجود نداشته است... در واقع برخی از کارگزاران با مسئولین آمریکا و اروپا دیدار می‌کردند و پیام‌هایی را به همراه داشتند... ولی هیچ چیز جدی وجود نداشته است؛ زیرا ما بر این باور نیستیم که آمریکا درباره حل مشکل سوریه جدی باشد... در واقع جنگ‌طلبان همیشه در همه دولت‌های آمریکا حضور داشته‌اند و این مسئله چیز تازه‌ای نیست... تنها تفاوت دولت‌های آمریکا این است که دولت «جرج بوش» نیروهای خود را مستقیما [به کشورهای خاورمیانه مانند عراق] فرستاد، ولی دولت کنونی مزدوران را می‌فرستد و از اقدامات عربستان و ترکیه و قطر از آغاز بحران چشم‌پوشی می‌کند... در واقع سیاست [آمریکا] یکی است... سیاست مبتنی بر نظامی‌گری ولی به شیوه‌های مختلف.