kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

پهلوگیری نخستین کشتی 6 هزار تنی در بندر آستارا

کشتی شش هزار تنی قزاقستان برای نخستین بار در بندر آستارا در غرب استان گیلان پهلو گرفت.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در حاشیه پهلوگیری این کشتی در جمع خبرنگاران گفت: این کشتی از بندر آکتائو قزاقستان بارگیری کرده بود نخستین کشتی با وزنی بالغ بر چهارهزار تن کالاست که وارد بندر آستارا در استان گیلان شد.
حسین چراغی با اشاره به مبدأ حرکت این کشتی از بندر آکتائو قزاقستان افزود: این کشتی با نام parin به طول 140 متر و حامل رول آهن و شمش به وزن چهارهزار و 300 تن در اسکله آستارا پهلو گرفت.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا نزدیک هستند، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به دلیل دسترسی به استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از ظرفیت بالایی برای مبادلات تجاری برخوردار است.
چراغی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که در زمینه لایروبی در بندر آستارا انجام شده، محدودیتی برای ورود و خروج شناورها وجود ندارد و این بندر در آینده نه‌چندان دور تبدیل به یکی از بنادر مهم شمال کشور خواهد شد.
در سه ماه نخست امسال بالغ بر 26 هزار و 778 تن انواع کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد.
بندر چندمنظوره آستارا نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست.
این بندر چندمنظوره برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های دوهزار و 500 تنی پیش‌بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرای همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی خود را دارد.