kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
هافینگتون پست بررسی کرد

اردوغان چگونه پای داعش را به ترکیه باز کرد؟

پایگاه آمریکایی هافینگتون پست در مطلبی به بررسی نقش اردوغان در قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش در ترکیه پرداخت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هافینگتون پست در مطلبی نوشت، «در حمله‌ای که سه‌شنبه‌شب در فرودگاه آتاتورک اسلامبول رخ داد، جهان در کنار ترک‌ها ایستاده است نه در کنار «رجب طیب اردوغان،» که با مقصر دانستن کردها، باعث قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش در چند ماه گذشته در ترکیه شده است.  بنابر این گزارش، موج حملات تروریستی، ترکیه را دگرگون کرده است. حتی دو انفجار در تجمعی مسالمت‌آمیز، باعث کشته شدن صدها نفر از کردها شد؛ اما «اردوغان» باز هم کردها را مقصر دانست و به گروه تروریستی داعش بی‌توجهی کرد.
هافینگتون پست در ادامه تاکید کرد، برخی حتی معتقدند «اردوغان» از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند و برای وی مهم نیست که این تروریست‌ها پیروز شوند، حالا با ادامه این نبرد و کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان ترکیه، به نظر می‌رسد گروه تروریستی داعش اکنون قدرت گرفته است. هم اکنون تروریست‌های داعش وارد ترکیه شده‌اند و قصد دارند با اقدامات وحشیانه و غیرانسانی خود این کشور را همانند سوریه، لیبی، یمن یا عراق به خاک و خون بکشند.
گفتنی است اسناد منتشر شده  طی ماه‌های گذشته به خوبی حمایت‌های ترکیه از گروه تروریستی داعش را اثبات کرده است. ترکیه از جمله کشورهایی است که هنوز هم از این گروه تروریستی وحشی حمایت می‌کند، آن هم با توهم سرنگونی بشار اسد!