kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
مارین لوپن پیش‌بینی کرد

سرنوشت شوروی در انتظار اتحادیه اروپا

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پس‌لرزه‌های آن گفت اتحادیه اروپا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی مبتلا خواهد شد.



«مارین لوپن»  رهبر حزب جبهه ملی فرانسه می‌گوید: «سرنوشت اتحادیه اروپا بیش از پیش به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی شبیه است. فراخوان برگزاری همه‌پرسی در چهار گوشه قاره اروپا طنین‌انداز شده و من به فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد داده‌ام که چنین همه‌پرسی را در فرانسه نیز برگزار کند.» به گزارش فارس، «مارین لوپن» در ادامه اضافه می‌کند که «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب دموکراتیک شدن بیشتر اتحادیه اروپا نخواهد شد. انگلیسی‌ها اتحادیه اروپا را بر سر دوراهی قرار دادند که خروج از آن برایش دشوار خواهد بود. اتحادیه اروپا هم‌اکنون دو راه پیش روی خود دارد، نخست آنکه می‌تواند تصمیم بگیرد که انگلیس را در تصمیم خود رها کند که در این صورت خطر ایجاد یک سابقه برای اتحادیه اروپا را در پی دارد و موفقیت سیاسی و اقتصادی کشوری که از اتحادیه اروپا خارج شده گواه و شاهد بارزی بر ماهیت نامطلوب آن خواهد بود و گزینه دیگر «بازنده بد» است که البته گمان من این است که اتحادیه اروپا گزینه دوم را انتخاب می‌کند.»
پنجشنبه گذشته مردم انگلیس با مشارکت در یک همه‌پرسی تاریخی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند، رأیی که به اعتقاد بسیاری، مقدمه‌ای شد برای جدایی سایر کشورها از این اتحادیه و فروپاشی آن.
با این وجود، آن عده از مردم انگلیس که مخالف خروج کشورشان از اتحادیه بودند، چند روزی است با برگزاری تظاهرات خیابانی خواستار بازگشت کشورشان به اتحادیه اروپا شده‌اند. عده‌ای حتی در لندن گفته‌اند به دنبال عضویت لندن در اتحادیه اروپا هستند! و این یعنی احتمال تجزیه بریتانیا!
جنگ در اروپا
از سوی دیگر، «پاپ فرانسيس» رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرده که اروپا در حال جنگ است. به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خارجی روز سه‌شنبه، بخش‌هایی از گفت وگوی «پاپ فرانسیس» با خبرنگاران را منتشر کردند. در این گفت وگو،  «وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال وقوع جنگ  و تفرقه در اروپا به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» گفته: «در اروپا الان هم جنگ است! در هوا باد تفرقه می‌وزد و این تنها در قاره اروپا نیست بلکه درون خود کشورها هم هست. حوادث سال گذشته اسپانیا و اسکاتلند(همه پرسی جدایی) را به یاد بیاورید. به نظر من، اتحاد همیشه برتر از درگیری است. همیشه.»