kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

حمله انتحاری داعش به مراسم افطاری در مسجد اهل سنت بغداد

انفجار انتحاری هنگام افطار در مسجد برادران اهل سنت واقع در غرب پایتخت عراق، 14 شهید و 32 مجروح برجای گذاشت.



یک تروریست انتحاری هنگام افطار، بمب همراه خود را میان جمعیت اهل سنت حاضر در مسجد «النور» منطقه «ابوغریب» بغداد منفجر کرد، که بنابر آمارهای تکمیلی این حادثه 14 شهید و 32 مجروح برجای گذاشته است.
هر چند هیچ گروهی تا این لحظه مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته، ولی شیوه انفجار مشخص می‌کند که این اقدام کار تکفیری‌های داعش است.
تکفیری‌ها علاوه بر اینکه پیروان مذاهب غیرسنی و غیرمسلمان را  دشمن خود می‌دانند و آنها را می‌کشند، خون مردم اهل سنت را نیز مباح می‌دانند. آنها حتی به خودشان هم رحم نمی‌کنند.
تروریست‌های داعش با از دست دادن شهر «فلوجه» ضربه مهلکی را متحمل شدند و معمولا پس از تحمل هر شکستی، در مناطق شهری و بین غیرنظامیان دست به انفجار بمب می‌زنند.
آخرین خبرها از فلوجه حاکی است، روند زندگی عادی به تدریج در حال بازگشت به این شهر است و مراکز خدماتی و دولتی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. «سلمان الجمیلی» وزیر برنامه‌ریزی دولت عراق در ارتباط با فلوجه اعلام کرده: «طرحی برای برقراری ثبات و فراهم آوردن تدریجی خدمات شهری در دست اجرا است.»
در حال حاضر هزاران نفری که به شهر بازگشته‌اند، اوضاع چندان مناسبی ندارند و سازمان ملل نیز فقط 75 هزار آواره را تحت پوشش سبد غذایی خود قرار داده است.
در سایر مناطق الانبار دیروز درگیری ادامه داشت و براساس گزارش تسنیم، ده‌ها تکفیری در این حملات و عملیات نیروهای مسلح عراق کشته شدند.
از استان «نینوا» نیز خبر رسیده، حدود 15 هزار نفر از ساکنان شهر «موصل» در عملیات آزادسازی این شهر مشارکت خواهند داشت.
هر چند حملاتی را ارتش در حومه جنوبی موصل انجام می‌هد، ولی هنوز عملیات اصلی ارتش و بسیج مردمی برای آزادسازی این شهر آغاز نشده است.