kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان داد

نفرت مردم آمریکا از هر 2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام ‌شده نشان می‌دهد که هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بین افکار عمومی این کشور به‌شدت منفور هستند.


نظرسنجی مشترک «ان‌بی‌سی نیوز»  و «وال استریت ژورنال» نشان می‌دهد با وجود تبلیغات گسترده‌ای که برخی سازمان‌ها به نفع «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه و «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به عمل می‌آورند، این 2 نفر همچنان با سطح پایینی از حمایت و محبوبیت برخوردار هستند. به گزارش تسنیم، نتایج این نظرسنجی حاکی است، تنها 29 درصد رای‌دهندگان آمریکایی دیدگاه مثبتی نسبت به «ترامپ» دارند. «هیلاری کلینتون» نیز توانسته است نظر مساعد و مثبت تنها 33 درصد شهروندان آمریکایی را جلب کند.
طبق نتایج این نظرسنجی، حدود 60 درصد رای دهندگان نیز دیدگاه منفی نسبت به «ترامپ» داشته‌اند. دیدگاه منفی شهروندان آمریکایی نسبت به کلینتون نیز به 55 درصد رسیده است. این نظرسنجی‌ همچنین نشان می‌دهد که تنها 28 درصد مردم آمریکا دیدگاه مثبتی نسبت به حزب جمهوری‌خواه دارند و این رقم برای حزب دموکرات نیز به 37 درصد رسیده است.
پیش از این در نظرسنجی رویترز بسیاری از مردم آمریکا  اعلام کرده بودند، به خاطر تنفر از نامزد یک حزب به نامزد حزب دیگر رای می‌دهند! در این نظر سنجی، شهروندان آمریکایی همچنین اعلام کرده بودند دلیل اصلی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه علاقه به  «کلینتون» یا «ترامپ» بلکه تنفر از آنهاست.