kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

جام ملت های اروپا


* مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 فرانسه از روز شنبه آغاز شد و طی شش دیدار انجام شده نتایج ذیل بدست آمد: در اولین بازی تیم‌‌‌های ملی سوئیس و لهستان در شهر سن‌اتین به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 5 بر 4 لهستان در ضربات پنالتی به پایان رسید. جدال دو تیم با گل دقیقه 39 بلاژیکوفسکی برای لهستان و گل زیبای دقیقه 82 ژردان شاقیری برابر سوئیس در پایان 90 دقیقه معمول 30 دقیقه وقت‌های اضافی یک بر یک مساوی شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود، جایی که سوئیس‌ها موفق به شکست حرف خود شدند.
* در دومین دیدار تیم ولز تحت ‌هدایت کریس کولمن در نخستین حضورش در مسابقات یورو با شکست ایرلند شمالی و رسیدن به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها فراتر از حد انتظار ظاهر شد. دو تیم که با حضورشان در همین مرحله هم کار بزرگی کرده بودند، برای دست زدن به کار بزرگ‌تر رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند، اما در نهایت این شاگردان کریس کولمن بودند که با نتیجه یک بر صفر از سد حریف خود گذشتند. تنها گل این بازی را هم گرث مک‌آئولی در دقیقه 75 روی ارسال گرث بیل از جناح چپ به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا ولز در نخستین حضورش در مسابقات یورو به مرحله یک چهارم نهایی برسد و رکورد تاریخی را از خود بر جای بگذارد.
* در آخرین دیدار روز شنبه تیم‌های ملی پرتغال و کرواسی در ورزشگاه بولارت دللیس شهر لنس به مصاف هم رفتند که این بازی پس از اینکه در پایان 90 دقیقه قانونی بازی به تساوی بدون گل انجامید، این شاگردان فرناندو سانتوس بودند که با تک‌گل دقیقه 117 ریکاردو کوارشما با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند و به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کردند.
* در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 دیروز تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و ایرلند در ورزشگاه 59 هزار نفری لومیرز شهر لیون به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری 2 بر یک خروس‌ها و صعودشان به جمع هشت تیم برتر به پایان رسید و ایرلندی‌ها در حسرت گرفتن انتقام از آنها ماندند. نیمه اول این بازی با گل دقیقه 2 روبرت بردی  که از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید، با برتری ایرلندی‌ها به پایان رسید، اما فرانسه میزبان که قصد نداشت به این زودی از گردونه رقابت‌ها کنار برود، در نیمه دوم حملات دامنه‌داری را روی دروازه شاگردان مارتین اونیل ترتیب داد که حاصل آن دو گل از آنتوان گریزمان در دقایق 58 و 61 بود. همچنین در دقیقه 61 شین دافی از ایرلند از زمین بازی اخراج شد. هفت سال پیش در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود که تیری آنری با آن حرکت دست معروفش توپ را جلوی خود انداخت و پاس گل را به ویلیام گالاس داد و مسبب نرسیدن ایرلند به جام جهانی شد. البته اسطوره خروس‌ها پس از آن بازی از مردم ایرلند بابت حرکتش عذرخواهی کرد، اما به‌هر حال یکی از تلخ‌ترین لحظات تاریخ فوتبال ایرلند همان بازی بود.
* تیم ملی آلمان با برتری 3 بر صفر مقابل اسلواکی صعود مقتدرانه‌ای به جمع هشت تیم برتر این مسابقات داشت.پس از گل‌های بواتنگ در دقیقه 8 و گومز در دقیقه 43 و هدر رفتن پنالتی اوزیل در دقیقه 13، دراکسلر در دقیقه 63 گل سوم آلمان و تیرخلاص به پیکر اسلواکی را زد تا تیمش منتظر برنده جدال اسپانیا و ایتالیا شود.
* تیم ملی بلژیک با برتری 4 بر صفر مقابل مجارستان، رقیب ولز در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو 2016 شد. در این بازی آلدروایرلد در دقیقه 10، بتشوایی در دقیقه 78، ازار در دقیقه 80 و کاراسکو در دقیقه 90 برای بلژیک گل زدند و تیم‌شان را به جمع هشت تیم برتر اروپا رساندند.
* مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک پس از برتری قاطعانه 4 بر صفر تیمش مقابل مجارستان در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 از آرزوی قهرمانی در این رقابت‌ها حرف زد و گفت: در طول بازی تیم برتر میدان بودیم. البته مجارستان تیم خوبی است و قبل از این بازی هم می‌دانستم کار ساده‌ای در پیش نداریم، اما با افتخار می‌گویم مردانم مانند سربازان کشورشان از آبروی فوتبال بلژیک دفاع و حتی مرا شگفت‌زده کردند. شک ندارم با این بازیکنان توانایی قهرمانی را داریم. بازی بعدی ما بسیار تاکتیکی و پیچیده خواهد بود و باید خیلی مراقب باشیم.
* یواخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان برتری 3 بر صفر تیمش مقابل اسلواکی را ناشی از یک بازی برتر نامید و گفت: مقابل اسلواکی یک بازی برتر را ارائه کردیم. در تمام دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتیم. شروع خوبی رقم زدیم و از بازی بواتنگ به‌شدت راضی هستم. او ضربه به‌موقعی به توپ زد.«در این جام بازی یک‌طرفه وجود ندارد»، لو با بیان این جمله افزود: نمی‌دانم رقیب ما در مرحله بعدی اسپانیاست یا ایتالیا، اما به‌هرحال آماده هستیم. اسپانیا قطعاً یکی از مدعیان قهرمانی است و ایتالیا می‌تواند برای این تیم و هر تیم دیگری در این جام دردسرساز شود.
* داریو سرنا، کاپیتان تیم ملی فوتبال کرواسی یک روز  پس از حذف این تیم از رقابت‌های یورو 2016 به‌طور رسمی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. سرنا در 134 مسابقه ملی  22 گل برای کرواسی به‌ثمر رساند و در سال 2002 در دیدار مقابل رومانی اولین بازی ملی خود را انجام داد. او در آستانه شروع جام پانزدهم پدرش را از دست داد.
* لئونید اسلوتسکی پس از حذف شاگردانش در مرحله گروهی یورو 2016، اعلام کرد که از سرمربیگری تیم ملی روسیه کناره‌گیری می‌کند تا جای خود را به یک مربی دیگر بدهد و تمام تمرکزش را روی هدایت باشگاه زسکا مسکو قرار دهد. دیروز فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که با استعفای سرمربی زسکا که سال گذشته به صورت مربی موقت جای فابیو کاپلو را گرفت، موافقت شده است.


مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۱۶ از روز پنج‌شنبه هفته جاری با دیدار تیم‌های لهستان و پرتغال آغاز خواهد شد.
با قطعی شدن صعود تیم‌های لهستان، پرتغال، ولز، فرانسه، آلمان و بلژیک به جمع هشت تیم برتر یورو 2016 برنامه دیدارهای این تیم‌ها نیز در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد. البته تیم‌های آلمان و فرانسه به‌ترتیب باید منتظر دیدارهای ایتالیا - اسپانیا و انگلیس - ایسلند باشند تا حریفان خود را بشناسند. برنامه دیدارهای یک چهارم نهایی به شرح زیر است:
پنج‌شنبه‌: 10 تیرماه 95
* لهستان .................................................... پرتغال(ساعت23:30- ورزشگاه مارسی)
جمعه‌: 11 تیرماه 95
* ولز ........................................................... بلژیک(ساعت 23:30- ورزشگاه ویله‌نوو)
شنبه‌: 12 تیرماه 95
* آلمان .................... برنده دیدار ایتالیا - اسپانیا(ساعت 23:30- ورزشگاه بوردو)
یکشنبه‌: 13 تیرماه 95
*  فرانسه ....... برنده دیدار  انگلیس - ایسلند(ساعت23:30- ورزشگاه سنت‌دنی)