kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
معاونت نظارت مجلس خبر داد

1213 تذکر نمایندگان به دولت روحانی

معاونت نظارت مجلس اعلام کرد در مجموع گزارش سه ماهه مجلس، نمایندگان هزار و 213 مرتبه به اعضای هیئت وزیران دولت یازدهم تذکر داده‌اند که در مجموع رئیس‌جمهور بیشترین و وزیر دفاع کمترین تذکر را دریافت کرده‌اند.
حسین مظفر معاون نظارت مجلس در تشریح مهمترین محورهای گزارش عملکرد نظارتی سه ماهه مجلس گفت: در این مدت جمعا 4 قانون به رئیس‌جمهور ابلاغ شد که حجت الاسلام روحانی یکی از قوانین را در مهلت قانونی 5 روزه و 3 قانون را با تاخیر ابلاغ کرد.
وی  درباره تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور ‌تصریح کرد: در مجموع در این سه ماهه نمایندگان هزار و 213 مرتبه به اعضای هیئت وزیران دولت یازدهم تذکر داده‌اند که در مجموع رئیس‌جمهور بیشترین و وزیر دفاع کمترین تذکر را دریافت کرده‌اند، همچنین بررسی مقایسه‌ای عملکرد مجلس بین سه ماهه دوم و سوم اجلاسیه دوم در موضوع تذکر نشان می‌دهد که میزان تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور 15 درصد کاهش یافته است.
مظفر  در خصوص سؤال نمایندگان از وزرا اظهار داشت: در این رابطه 191 سؤال به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شده است که از این تعداد 9 سؤال در مراحل مختلف خاتمه یافته، یک سؤال با درخواست نماینده سؤال کننده به حالت تعویق درآمده، 179 سؤال در مراحل مختلف رسیدگی در کمیسیون است و همچنین دو سؤال با عدم اقناع نمایندگان سؤال کننده آماده طرح در صحن علنی مجلس است.
وی افزود: در بین وزرا، وزیر جهاد کشاورزی با 28 سؤال رتبه اول و وزیر دفاع نیز بدون سؤال در رتبه آخر سؤال وکلای ملت قرار دارند. معاون نظارت مجلس، حضور وزرا و مسئولین اجرایی در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش را دیگر محور مهم در گزارش معاونت نظارت دانست و تصریح کرد: در بازه زمانی این گزارش نمایندگان از این ابزار نظارتی استفاده نکردند.