kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

دور تازه اعتصاب‌های کارگری در فرانسه علیه سیاست‌های ریاضتی آغاز شد

هزاران تن از کارگران معترض فرانسوی در دور تازه اعتراضات خود علیه قوانین ریاضتی اقدام به برپایی تظاهرات در سراسر این کشور کردند تا دولت را مجبور به حذف اصلاحات اعلام شده در قانون کار کنند.



 هفته گذشته اتحادیه اصلی پلیس فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از ادامه سرکوب معترضان خسته شده  و از اتحادیه‌های کارگری خواسته بود که دیگر به اعتراضات  خود که طبق برنامه‌ریزی قرار بود روز پنج شنبه (3 تیر) انجام شود ادامه ندهند. اما این در خواست فایده‌ای نداشت و هزاران کارگر روز پنج شنبه طبق وعده‌ای که داده بودند به خیابان‌ها ریختند و علیه برنامه‌های ریاضتی دولت شعار دادند.
پلیس فرانسه اعلام کرده شمار معترضان در پاریس 20 هزار تن بوده است اما به گفته معترضان، سه برابر این میزان در این تظاهرات شرکت کردند.  معترضان در حالی که در نزدیکی میدان کاخ باستیل حرکت می‌کردند، شعارهای «اصلاحات کارگری را دور بیندازید» سر می‌دادند. معترضان هم‌چنین فریاد می‌زدند «هیچ کس نمی‌تواند مانع اعتراض ما شود.»
 شمار زیادی از نیروهای پلیس ضدشورش نیز در محل اعتراضات مستقر شده بودند که براساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده با معترضان درگیر شدند. برخی خبرگزاری‌ها نیز گزارش دادند که پلیس بیش از 95 معترض را دستگیر کرده است.پلیس اقدام به بستن تمامی معابر خروجی کرد تا معترضان مجبور شوند در خیابان بمانند و به مناطق دیگر نروند. اولاند اما در واکنش به  این  تظاهرات گفت: «قصد دارد اصلاحات قانون کار را تا خط آخر دنبال کند.»
گفتنی است در تظاهرات بزرگی هم که در تاریخ 26 خرداد برگزار شد، 40 نفر در درگیری با نیروهای پلیس زخمی و ده‌ها تن دستگیر شدند.