kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

کره شمالی در یک روز 2 موشک بالستیک آزمایش کرد

ارتش کره‌جنوبی می‌گوید کره‌شمالی چند ساعت پس از شلیک ناموفق یک فروند موشک، موشک میان‌برد دیگری را آزمایش کرد که توانسته مسافتی حدود 400 کیلومتر را طی کند.



ارتش کره‌جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه چند ساعت پس از شلیک نخستین فروند موشک کره‌شمالی که با شکست روبه‌رو شده، پیونگ‌یانگ اقدام به شلیک موشک میان‌برد دیگری کرده است و به نظر می‌رسد این مؤثرترین آزمایش موشکی کره‌شمالی به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از یونهاپ موشک دوم توانسته مسافت 400 کیلومتری را طی کند اما هنوز معلوم نیست که شلیک موشک دوم کاملاً موفق بوده یا نه.
دی ماه سال گذشته نیز کره‌شمالی چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد که با واکنش‌های گسترده در میان کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی مواجه شد.
رسانه‌های ژاپنی نیز اعلام کردند ارتش این کشور برای مقابله با شلیک احتمالی موشک بالستیک کره‌شمالی به حالت آماده‌باش درآمده بودند. به ارتش ژاپن دستور داده شده تا هرگونه موشکی که از سوی کره‌شمالی شلیک شود هدف قرار داده شود.
کره‌جنوبی نیز اعلام کرد که آزمایش موشکی از سوی پیونگ‌یانگ را در راستای ایجاد تنش در منطقه ارزیابی می‌کند و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد. «جان کری» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز این پرتاب‌ها را محکوم کرده و گفته واشنگتن برای طرح موضوع در شورای امنیت تلاش خواهد کرد.