kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹

پلیس فرانسه خطاب به تظاهرکنندگان: بس کنید، خسته شدیم!

اتحادیه پلیس فرانسه از کارگران اعتصابی این کشور خواسته تا «روز ملی اعتراضات» علیه قانون جنجالی کار را که برای پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده، به دلیل خستگی نیروهای پلیس به تعویق بیندازند!

سرویس خارجی-

دولت فرانسه از دو ماه پیش و در راستای ادامه برنامه‌های ریاضتی، اصلاحات در قانون کار را برای کم کردن نرخ بیکاری 25 درصدی در این کشور کلید زده که با اعتراضات گسترده اتحادیه‌های کارگری رو‌به‌رو شده است. این اعتراضات در سراسر فرانسه با شدت تمام طی این مدت ادامه داشته و دولت نیز از طریق پلیس ضد شورش و طبق وعده‌ای که داده بود معترضان را به شدت سرکوب کرده است.
حال خبر می‌رسد که  اتحادیه اصلی پلیس فرانسه از سرکوب معترضان خسته شده! و از اتحادیه‌های کارگری خواسته دیگر به اعتراضات ادامه ندهند. این اتحادیه گفته بسیار «خسته‌تر» از آن است که بتواند با اعتراضات همزمان با تهدیدها علیه یورو 2016 و تهدیدهای تروریستی مقابله کند.
به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی‌تلگراف در این‌باره نوشته: «این درخواست در شرایطی مطرح شده است که اتحادیه‌های مخالف قوانین کار مرتبا درخواست‌های دولت برای برگزاری مشروط تظاهرات را رد می‌کنند. دولت پاریس معتقد است که اعتراضات پنج‌شنبه‌(امروز) در پاریس باید «بی‌تحرک» و در یک مکان ثابت باشد چرا که راهپیمایی‌های قبلی در پایتخت فرانسه نهایتا به درگیری پلیس با خرابکاران ختم شده است.»
بر اساس این گزارش اتحادیه پلیس فرانسه بین دولت و اتحادیه کارگران «سی‌جی‌تی» و متحدان آن گیر افتاده و از طرفی به شدت نیروهایش به استراحت نیاز دارند. دبیرکل این اتحادیه گفته: «ما تقاضا داریم که اعتراضات پنج‌شنبه در کنار سایر اعتراضات به تعویق بیفتد چراکه همکاران ما همواره در خط مقدم بودند و خسته‌، فرسوده و بی‌رمق هستند. آنها بیش از این تحمل این اعتراضات تکراری و خشونت‌آمیز را که کاری بسیار سخت است، ندارند.»
براساس گزارش چندین اتحادیه پلیس، حدود 200 افسر در اعتراضات هفته گذشته زخمی شده‌اند؛ با این حال رئیس پلیس فرانسه شمار آنها را 28 تن اعلام کرده است. دبیرکل اصلی‌ترین اتحادیه پلیس فرانسه درخواست کرد اعتراضات تا بعد از زمانی که نیروهای امنیتی درگیر مسائل مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت برای مسابقات فوتبال یورو 2016 هستند به تاخیر بیفتد.