kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

ادبای هندی از شوق حضورشان در محضر رهبر معظم انقلاب گفتند(اخبار ادبی و هنری)

دو شاعر مهمان از كشور هند، درباره دیدارشان با رهبر معظم انقلاب سخن گفتند.


اكبر شاه استاد دانشگاه ادبیات فارسی دهلی هند با بیان اینكه به عنوان یك ادیب برای دیدار با رهبری دعوت شده است، گفت: شاید برخی در دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تصور كنند به دیدار رهبر یك كشور می‌روند، اما برای ما ایشان هم به عنوان یك رهبر و هم به عنوان یك مرجع تقلید شیعه مورد قبول هستند و در واقع حضرت آقا، مرجع تقلید من هم هستند. پس من هم به عنوان یك ادیب و هم یك شیعه بسیار دوست دارم در این جلسه حضور داشته باشم.
وی افزود: مردم شیعه هند از آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تقلید می‌كنند؛ مردم هند همان شناختی كه در ایران از رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود دارد را دارند. این خیلی مهم است كه ایشان با آنكه ولی فقیه هستند، ادیب و شعردوست هستند و نكات ادبی زیادی از ایشان شنیده‌ایم. نقی عباس دیگر ادیب و شاعر كشور هندوستان و استاد بخش فارسی دانشگاه دهلی است. وی با بیان اینكه رهبر ایران، تنها رهبر ایران نیست بلكه رهبر تمام شیعیان جهان است، عنوان كرد: ما ایشان را به عنوان مرجع شیعیان می‌شناسیم. چند سال است كه در ایران رفت و آمد دارم و درباره این مراسم هم می‌شنیدم و خیلی خوشحالم كه رهبر یك كشور به شعر و شاعری هم علاقه‌مند است. همیشه دوست داشتم در این شب شعر شركت كنم و این بار سعادت پیدا كردم و به این مراسم آمدم.
وی درباره احساسش از حضور در محضر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز گفت: خیلی هیجان‌زده و خوشحالم. فكر می‌كنم چه شانس بزرگی داشته‌ام كه توانسته‌ام در این مراسم حضور پیدا كنم.