kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

پیام وزیر دفاع روسیه به بشار اسد پس از آتش‌بس حلب، تروریست‌ها را درهم می‌کوبیم

یک منبع سوری اعلام کرد، براساس طرح جدید رئيس‌جمهور روسیه که اخیرا توسط وزیر دفاع این کشور به اطلاع «بشار اسد» رسید، مواضع تکفیری‌های «جبهه النصره» و «جیش الفتح» در استان «حلب» پس از پایان مهلت آتش‌بس، توسط جنگنده‌های روسی به شدت بمباران می‌شود.



سرویس خارجی-

با گذشت دو روز از سفر «سرگئی شویکو» وزیر دفاع روسیه به سوریه، رسانه‌های سوری علت واقعی این سفر را اعلام کردند؛ روزنامه «میسلون» چاپ سوریه به نقل از «منابع آگاه سوری» نوشت:‌«سرگئی شویکو در این سفر، طرح جدید «ولادیمیر پوتین» رئيس‌جمهور روسیه را به همتای سوری خود «بشار اسد» ارایه کرد.»
براساس این طرح، به محض پایان یافتن مهلت آتش بس، جنگنده‌های روسی مواضع «جبهه النصره» و «جیش الفتح» را در استان حلب به شدت درهم می‌کوبند. هم‌اکنون مهلت آتش‌بس پایان یافته است. شویکو همچنین از جانب پوتین به بشار اسد اطمینان داده که روسیه بار دیگر با قدرت به میدان نبرد در سوریه برمی‌گردد.
شویکو در سوریه از پایگاه نظامی روسیه در استان «لاذقیه» موسوم به پایگاه «حمیمیم» و پایانه دفاع هوایی «اس-400» نیز بازدید کرده بود. طی روزهای اخیر آمریکایی‌ها می‌گفتند احتمال دارد در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام گردد و جنگنده‌های روسی هدف قرار گیرند!
طی یک هفته اخیر جنگنده‌های روسی، هم تروریست‌های مورد حمایت آمریکا موسوم به «مخالفان میانه‌روی را هم هدف قرار داده بودند.»
کارشناسان با اشاره به تحولات میدانی سوریه که ارتش و نیروهای مقاومت در آن دست برتر را دارند، احتمال اصطکاک بیشتر میان روسیه و آمریکا را در خاک سوریه بعید نمی‌دانند.
در شرایط کنونی آمریکا به دنبال زمینه‌سازی طرح‌های خود در سوریه در دوران پس از داعش است؛ حمایت از مخالفان میانه‌رو و حمایت از کردها در سه استان شمالی «حسکه»، «حلب» و «رقه» جنبه‌های آشکار این طرح است. البته نیروهای فرانسوی و انگلیسی نیز در سوریه آمریکا را در اجرای این طرح کمک می‌کنند.
به نوشته روزنامه «السفیر» لبنان، آمریکا بالاخره توانست آنکارا را در خصوص تشکیل یک دولت خودمختار در منطقه کردستان سوریه راضی کند.
از زمانی که کردها موفق شدند از نهر فرات به سمت ساحل غربی عبور کنند و سه منطقه «الحسکه»، «عین العرب» و «عفرین» را به هم برسانند، معیارهای ژئوپولیتیک در شمال سوریه زیر و رو شده است.
در استان حلب نیز آمریکا همه تلاش خود را به کار گرفته است تا شهر «منبج» توسط شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» فتح شود. در حال حاضر کسی دقیقا نمی‌داند واشنگتن چه توطئه‌ای را در سوریه پس از داعش چیده است، ولی چیزی که عیان است این است که واشنگتن نمی‌خواهد نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پیروزمیدان نبرد باشد و «بشار اسد» نیز همچنان در قدرت بماند.