kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶

تنظیم نامه برای جدا کردن حساب «مجمع» از فتنه‌گران(خبر ویژه)

برخی اعضای مجمع روحانیون مایل به تقدیم نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب و جدا کردن حساب خود از فتنه‌گران هستند.
در این باره وبسایت مشرق گزارش داد: در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز، پیشنهاد شده نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشته شود و در آن ارادت و پایبندی این تشکل به امام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و رهبری تاکید شود.
این گزارش می‌افزاید: حاضران در جلسه تصریح کرده‌اند در نامه مزبور اعلام نماییم ما در زمان امام مسئولیت‌هایی را بر عهده داشتیم و در طول دوران انقلاب پایبندی خود را به نظام اسلامی اثبات کرده‌ایم. اگر در برهه‌هایی هم مجمع در مواجهه با برخی پدیده‌ها دچار اشتباهاتی شده است این موضوع را نباید به کل کارنامه مجمع روحانیون تعمیم داد و نباید اشتباهات ناخواسته باعث اخراج این تشکل انقلابی از دایره نظام شود. همچنین چنانچه برخی افراد عضو مجمع در اعلام مواضع و رفتارهایشان مرتکب اشتباهاتی در سال‌های اخیر شده‌اند نباید این اشتباهات را به حساب کل مجمع روحانیون گذاشت.
یادآور می‌شود برخی اعضای مجمع روحانیون نقش محوری در فتنه سال 88 داشتند که به هتاکی علیه اصل اسلام، جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، امام و رهبری و سرانجام حرمت‌شکنی روز عاشورا انجامید. با این حال کسانی چون خاتمی که در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند ادعای تقلب دروغ بوده، حاضر نشده‌اند این موضوع را علنی ابراز کرده و از نقشه آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی در راه‌اندازی آشوب اعلام برائت کنند.
ظاهرا علت این استنکاف، پیوند عمیق طیفی از مدعیان اصلاح‌طلبی با سازمان خارجی فتنه است و آنها تحت فشارند که در صورت موضع‌گیری با سوزانده شدن از سوی کارگردانان خارجی مواجه خواهند شد.