kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
قبل از دیدار دبیر کل با پناهجویان

نخست‌وزیر یونان به بان‌کی‌مون جلیقه نجات هدیه داد!

نخست‌وزیر یونان که سواحل کشورش، مقصد بسیاری از سفرهای بی‌پایان پناهجویان است، در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در اقدامی نمایشی به وی یک جلیقه نجات هدیه داد!



طی سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو با قایق‌های کوچک با گذر از دریای اژه از طریق ترکیه وارد جزایر یونان شده‌اند تا از آنجا به سایر کشورهای اروپایی بروند صدها تن از این پناهجویان بخت برگشته طی همین مدت در دریا غرق شده و آب جسد آنها را به ساحل آورده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز گزارش داده که از آغاز سال 2016 تا کنون، 3400 نفر در مدیترانه غرق شده‌اند که این رقم به مراتب از آمار سال گذشته بالاتر است.
در مقایسه با پنج ماهه نخست سال 2015، این میزان 12 درصد رشد داشته است. براساس این گزارش هر هزار نفر، 50 نفر در راه رسیدن به اروپا جان باخته‌اند.
حال بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که هفته گذشته با سرافکندگی تمام استقلال عمل سازمان تحت امرش را به مشتی دلار سعودی‌ها فروخت راهی جزیره «لزوه» محل حضور پناهجویان در یونان شده است تا همدردی خود را با پناهجویان اعلام کند.اما نخست‌وزیر یونان در کنفرانس خبری مشترک با دبیرکل، در اقدامی معنادار، یک جلیقه نجات به بان‌کی‌مون داد تا به وی بفهماند که در بی‌توجهی وی و سازمان ملل صدها پناهجو در دریای مدیترانه غرق شده و آب جسد آنها را به سواحل یونان آورده استبان کی مون پس از دیدار  از جزیره لزوه یونان، گفت: «یونان در برخورد با صدها هزار پناهجو به رغم مشکلات اقتصادی خود، همبستگی و همدردی قابل توجهی نشان داده» و از کشورهای جهان خواست که این کشور را در مقابله و حل مسئله پناهجویان تنها نگذارند.