kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

جام ملت های اروپا



*تیم‌های ملی کرواسی و جمهوری چک در پایان یک بازی جنجالی از گروه D مسابقات یورو 2016 به تساوی 2 بر 2  دست یافتند و پرگل‌ترین رقابت یورو 2016 را رقم زدند. پریسیچ در دقیقه 37 و راکیتیچ در دقیقه 59 کرواسی را پیش انداختند اما جمهوری چک با گل‌های اسکودا در دقیقه 76 و نیسد در دقیقه 91 از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی 2 بر 2 کشاندند. نکته جنجالی بازی، پرتاب مواد محترقه و نارنجک دستی از سوی هواداران کرواسی بود که باعث شد داور برای دقایقی بازی را متوقف کند. این اتفاق نادر در اروپا، مخاطبان ایرانی را یاد رویدادهای متداول در ورزشگاه آزادی تهران انداخت!در دیگر دیدار این گروه تیم ملی اسپانیا در ورزشگاه آلیانز ریورا مقابل ترکیه قرار گرفت و دیدار مهم با حریفش در گروه چهارم یورو 2016  را  3 بر صفر به سود خود خاتمه داد. تیم ملی اسپانیا، قهرمان 2 دوره اخیر رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با این پیروزی صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 را قطعی کرد.آلوارو موراتا در دقایق 34 و 48 و نولیتو در دقیقه 37 برای اسپانیا گل زدند تا این تیم ضمن کسب قاطعانه‌ترین پیروزی جام با 6 امتیاز صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کند. ترکیه هم بدون گل زده و امتیاز در قعر جدول گروه چهارم باقی ماند  و البته با توجه به صعود 4 تیم برتر سوم گروه‌های شش‌گانه هنوز شانس صعود دارد. در این گروه، کرواسی با 4 و جمهوری چک با یک امتیاز دوم و سوم هستند.
* اتحادیه فوتبال اروپا( یوفا) پس از آشوب هواداران تیم ملی کرواسی در دقایق پایانی نیمه دوم بازی این تیم مقابل جمهوری چک در دور دوم گروه چهارم رقابت‌های یورو 2016  تشکیل جلسه داد تا ماجرا را مورد بررسی قرار دهد. هواداران تیم ملی کرواسی اقدام به پرتاب نارنجک دستی کردند و چند دقیقه بازی را متوقف کردند. منابع خبری ادعا کردند احتمال دارد یوفا در پایان بررسی‌های خود رای به جریمه نقدی و کسر امتیاز از تیم بدهد که در صورت وقوع این اتفاق نادر، سرنوشت گروه چهارم تغییر خواهد کرد.
*سرمربی تیم ملی بلژیک خبر اخیر رسانه‌ها مبنی بر مشاجره لفظی میان او و برخی از بازیکنانش از جمله تیبا کورتوا پس از شکست‌شان برابر ایتالیا را بی‌اساس دانست.برخی رسانه‌ها پس از باخت 2 بر صفر تیم ملی بلژیک برابر ایتالیا در دور اول بازی‌های مرحله گروهی یورو 2016، اخباری منتشر کردند مبنی براینکه برخی از بازیکنان بلژیک از جمله تیبا کورتوا، با سرمربی‌شان مارک ویلموتس بر سر مسائل تاکتیکی درگیری لفظی پیدا کرده‌اند. این رسانه‌ها حتی مدعی شده‌اند که ویلموتس پس از باخت برابر  ایتالیا کنترل رختکن تیمش را از دست داده است.ویلموتس با رد این خبر اظهار داشت: در تمرینات پس از بازی برابر ایتالیا من نظرم را به بازیکنانم گفتم و آنها هم نظرشان را گفتند و ما به تمرینات‌مان ادامه دادیم. در فوتبال این چیزها طبیعی است. من مسئول هدایت تیم هستم و کسی که باید تصمیم بگیرد. بازیکنان به من یکسری نکات تاکتیکی را توصیه کردند در حالی که نباید چنین کاری را انجام دهند.
*آرون گونارسون، مدافع تیم ملی ایسلند اعتراف کرد خبری که نشریه بیلد آلمان درباره رویارویی او با کریستیانو رونالدو در پایان بازی اخیر تیم‌های ملی و ایسلند در دور اول دیدارهای مرحله گروهی یورو 2016 منتشر کرده، بی‌اساس است.بیلد نوشته است که رونالدو - کسی که از تساوی تیمش برابر ایسلندی‌های سرسخت به‌شدت ناراحت بود - در پایان بازی وقتی که گونارسون از او خواسته پیراهن‌های‌شان را عوض کنند، از او پرسیده چه کسی است که چنین درخواستی از مهاجم رئال مادرید دارد.گونارسون اما این خبر را تکذیب کرد و گفت: رونالدو به من گفت که داخل تونل ورزشگاه پیراهنش را به من می‌دهد و مشکلی برای انجام این کار ندارد. او از من نپرسید که چه کسی هستم. من رونالدو را نمی‌شناسم، اما فکر نمی‌کنم که چنین آدمی باشد.
*ویسنته دل‌بوسکه از عملکرد تیمش در جریان برتری 3 بر صفر مقابل ترکیه در گروه چهارم یورو 2016  ابراز رضایت کرد و گفت: مقایسه این تیم با گروه قهرمان یورو 2008 یا یورو 2012 دشوار است. از زمان آن 2 قهرمانی تا به حال تعداد زیادی از ستاره‌های ملی‌پوش اسپانیایی بازنشسته شده‌اند. هر تورنمنت داستان خاص خودش را دارد. بازیکنان من درک می‌کنند که باید در هر دوره رقابتی به شکلی ایده‌آل ظاهر شوند. در مجموع نگران هیچ موضوعی نیستیم. بازی خوبی انجام دادیم، رقابت را تحت کنترل داشتیم و به اولین هدف‌مان یعنی صعود از گروه رسیدیم. قبلا زدن این تعداد گل برای ما دشوار بود اما مقابل ترکیه به راحتی 3 بار دروازه رقیب را گشودیم. حالا فقط به بازی با کرواسی فکر می‌کنیم.
* داور شوکر، مهاجم سابق تیم ملی کرواسی و آقای گل جام‌جهانی 1998   بعد از جنجال‌آفرینی هواداران تیم ملی کشورش در دقایق پایانی بازی گروه چهارم یورو 2016 مقابل جمهوری چک، مقصر اصلی اتفاقات رخ داده را دولت کرواسی نامید.اواخر بازی کرواسی با تیم چک  گروهی از هواداران این کشور روی سکو با هم درگیر شدند و مواد محترقه به زمین پرتاب کردند که باعث توقف روند بازی شد.سوکر در این باره گفت: متاسفانه 15 سال است که مشکل حضور گسترده هواداران آشوب‌طلب در فوتبال‌کشورمان را داریم و هیچ‌کس دنبال رفع آشوب‌طلبی هواداران نیست. هیچ سیاستمدار و صاحب قدرتی  اقدامی صورت نمی‌دهد. ما فقط فدراسیون فوتبال هستیم و  می‌توانیم بین 50 تا 100 هزار یورو جریمه کنیم اما  کار بیشتری از دست‌مان برنمی‌آید!
*لوکا مودریچ، ستاره تیم ملی کرواسی به دلیل مصدومیت در جدال جنجالی تیمش با جمهوری چک فرصت بازی در دیدار سوم و پایانی کروات‌ها در گروه چهارم رقابت‌های یورو 2016 مقابل اسپانیا را از دست داد.آسیب‌دیدگی او، کشیدگی از ناحیه عضله پا عنوان شده و به گفته پزشک تیم  بهتر است  برای درمان کامل آسیب‌دیدگی در بازی حساس کرواسی مقابل اسپانیا به جای حضور در زمین، استراحت کند تا به بازی‌های مرحله بعد تیمش برسد.
* فاتح تریم پس از شکست سنگین 3 بر صفر تیمش مقابل اسپانیا در بازی گروه چهارم یورو 2016 از عملکرد کلی تیم بازنده انتقاد کرد. او گفت: 2 گل اول را بر اثر اشتباه خودمان دریافت کردیم که یکی از این اشتباهات واقعا باورنکردنی بود!  تنها راه شکست دادن تیمی به بزرگی اسپانیا، استفاده کامل از موقعیت‌های گل است. بعد از گل سوم رقیب، تیم من از هم پاشید. گل اول قهرمان اروپا ما را ناامید نکرد و جنگیدیم اما گل دوم واقعا کارمان را سخت کرد.
برنامه بازی‌های امروز - آغاز مرحله سوم دیدارهای گروهی
یکشنبه30/3/95
*فرانسه - سوئیس.................................................................................... (ساعت 30/22)
*رومانی -  آلبانی........................................................................................ (ساعت30/22)