kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

درآمد 100 میلیون تومانی کارآفرین نقده‌ای از طریق تولید لبنیات

عروج پیرحسنلو کارآفرین بسیجی از طریق تولید لبنیات ماهانه 100 میلیون تومان کسب می‌کند.



این کارآفرین نقده‌ای قبل از این به کار کشاورزی و دامداری اشتغال داشت ولی برای کمک به اقتصاد منطقه با دریافت تسهیلات اقدام به راه‌اندازی کارخانه لبنیات می‌کند.
پیرحسنلو می‌گوید: خیلی‌ها دوست دارند پولدار شوند ولی فقط زندگیشان در شعار خلاصه می‌شود و عملاً کاری نمی‌کنند.
وی ادامه داد: من وقتی متوجه شدم که به این دولت نمی‌توان امید بست چرا که از آن روز که شروع به‌کار کرده تاکنون فقط برای بهبود معیشت مردم شعار داده، لذا با یک ارزیابی ساده متوجه شدم که می‌شود با راه‌اندازی کارخانه لبنیات به مردم شهرم خدمت کنم پس تصمیم گرفتم با گرفتن تسهیلات از بسیج سازندگی به این امر بپردازم.
وی اضافه کرد: کارخانه خود را در زمینی به مساحت یک هزار و 350 مترمربع احداث کردم و در آن 5 سالن با کاربری‌های تولید بستنی، تولید دوغ و ماست، تولید پنیر پیتزا و پنیر لاکتیکی، سالن تولید عمل‌آوری و سالن مخصوص یخچال به تولید محصولات لبنی و 600 هزار کیلوگرم بستنی در سال پرداختم، که برای من درآمد ماهانه 100 میلیون تومانی و از همه مهم‌تر ایجاد و اشتغال به‌طور مستقیم برای 12 نفر را به همراه داشت. این کارآفرین بسیجی با همکاری همسر و فرزندانش محل عرضه محصولاتشان را از شهر و استان‌شان فراتر برده و به استان‌هایی همچون تهران و اصفهان نیز ارسال می‌کنند.
پیرحسنلو که توانسته با تفکر بسیجی محصولات با کیفیت تولید کند اقدام به صادر کردن محصول به کشور عراق کرده که تاکنون با توجه به وجود محصولات کشورهای غربی در عراق موفق شده برند محصولات خود را در آن کشور جا بیندازد.
پیرحسنلو، می‌گوید: حدود 95 درصد از چوب بستنی مورد نیاز صنایع بستنی‌سازی کشور از چین وارد می‌شود که اگر بتوان این نیاز را در داخل برطرف کرد می‌توان با توجه به ارزش مواد مغذی بستنی و همچنین مصرف آن در کشورهای اروپایی و بخصوص آمریکا، آن را به این کشورها صادر کرد و از طریق آن سود کلانی نصیب کشور کرد.
این کارآفرین بسیجی به جوانان توصیه می‌کند که منتظر ننشینید تا دولت برای شما کار اداری ایجاد کند، بلکه شما می‌توانید از طریق مراکز انقلابی و مردمی مثل سازمان بسیج سازندگی علاوه بر ایجاد شغل برای خودتان موجب اشتغال دیگران نیز بشوید، کافی است کمی همت کنید و باور کنید که شما می‌توانید، لذا با شناخت توانایی‌های خود برای خود و برای کشورتان رو به تولید و کار مفید بیاورید.