kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

جام ملت های اروپا


* در پنجمین روز رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، روز سه شنبه دو بازی برگزار شد که در نخستین دیدار تیم مجارستان موفق شد با نتیجه دو بر صفر اتریش را شکست دهد. در این بازی تیم مجارستان توسط اسزالای و اشتیبر به گل رسید تا یک پیروزی باارزش را بدست آورد. در دومین بازی دیروز هم تیم‌های پرتغال و ایسلند به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم امتیازات را تقسیم کردند. در این بازی تک گل پرتغال را لوئیس نانی زد و تک گل ایسلند را هم بیارنسون به ثمر رساند.
* نانی مهاجم تیم فوتبال پرتغال موفق شد در دیدار مقابل ایسلند گل شماره 600 تاریخ یورو را به ثمر برساند. براین اساس اولین گل یورو توسط گالچ در سال 1960 زده شد، 100 مین گل یورو توسط جیرسس در سال 1984 زده شد، گل شماره دویست توسط ویلفورت 1992 به ثمر رسید، گل شماره 300 توسط زاهوویچ در سال 2000 زده شد، گل شماره 400 را تیری هانری در سال 2004 زد، گل شماره 500 را ژاوی در سال 2008 زد و گل شماره 600 هم به نام نانی ثبت شد.
* «فرناندو سانتوس» پس از تساوی تیمش پرتغال برابر ایسلند گفت: می‌دانستیم بازی با ایسلند یعنی نخستین حضورمان در یورو 2016 چقدر دشوار است. اما از این نکته هم مطلع بودیم بهتر از حریف هستیم و باید برنده باشیم. مقابل ایسلند صاحب یکسری موقعیت عالی برای گلزنی شدیم. هدف‌مان مشخص بود. پس می‌خواستیم برنده شویم اما می‌توانستیم بیشتر کار و تلاش کنیم.
*کریستیانو رونالدو بعد از تساوی یک بر یک تیمش مقابل ایسلند اظهار داشت: تساوی با ایسلند به هیچ‌وجه به منزله پایان راه پرتغال نیست. ما یک گل زدیم و آنها یکپارچه دفاع می‌کردند. همین مسئله باعث پیچیدگی کار می‌شد. این نخستین بازی ما در یورو 2016 بود. یک تساوی گرفتیم و البته باید آرامش خود را برای 2 بازی بعدی کاملا حفظ کنیم. چون هیچ چیز ناگواری اتفاق نیفتاده است. مقابل حریف صاحب موقعیت‌های بیشتری شدیم. در حالی که کل موقعیت‌های ایسلند 2 مورد بود که یکی‌ تبدیل به گل شد. می‌پذیرم تساوی نتیجه‌ جالبی نیست. اما تکرار می‌کنم هیچ اتفاق تلخی رخ نداده است.
* نولیتو بازیکن سرشناس تیم ملی فوتبال اسپانیا که مشتریان جدی مثل رئال مادرید و بارسلونا دارد، در نشست خبری صبح دیروز گفت: افتخار بزرگ من بازی در کنار اینیستا است و همیشه به دوستان و فرزندان خواهم گفت که در کنار اینیستا بازی کرده‌ام. او یک ابرستاره است، مردی با تجربه و در اوج تواضع و فروتنی، یک الگوی مناسب در دنیای فوتبال حرفه‌ای که تنها به انجام وظیفه و فراتر از آن فکر می‌کند و حاشیه در زندگی او راهی ندارد.
* سرپرست تیم ملی فوتبال اسپانیا و ریاست سازمان لیگ فوتبال این کشور در جمع بازیکنان و کادر فنی تیم ملی اسپانیا گفت: دل‌بوسکه از 6 سال پیش تا کنون هیچ رقیبی برای پست خود نداشته و تجمیع تمام افکار موافق و مخالف در فوتبال اسپانیا نام ویسنته دل بوسکه بوده است، امروز هم به همه شما اعلام می‌کنم که این پیرمرد دوست‌داشتنی خودش دلش می‌خواهد پس از یورو 2016 برود و البته ما این اجازه را به او نخواهیم داد.
* اولیور کان مفسر تلویزیون ZDF آلمان هنگام تفسیر بازی پرتغال و ایسلند درباره کریستیانو رونالدو گفت: او یک متکبر بی‌تعصب است که فقط به خاطر شهرتش به تیم ملی دعوت می‌شود، هیچ کار مفیدی هم برای تیم ملی کشورش انجام نمی‌دهد.
* فلیکس کروس، بازیکن 25 ساله که در تیم دسته دومی اونیون برلین آلمان بازی می‌کند و هفته قبل نیز قرارداد جدیدی را به مدت 3 سال با آن منعقد کرد، از برادرش یعنی تونی که در خدمت تیم ملی آلمان و رئال مادرید است، کلی تعریف کرد. فلیکس در مصاحبه‌ای با یک روزنامه محلی اظهار داشت: او اکنون چنان آمادگی دارد که دیگر ضعیف بازی نمی‌کند. واقعا حیرت‌انگیز است که چه کیفیتی را در فوتبال ارائه می‌دهد.
 * هواداران سه تیم ولز، انگلیس و روسیه این بار در شهر لیل فرانسه به جان هم افتادند و درگیری شدید بین آنها 25 زخمی روی دست اورژانس شهری و نیروهای پلیس گذاشت. در حالی‌که یوفا به روسیه هشدار جدی داده، این کشور را جریمه نقدی کرده و با تعلیق مشروط این کشور را تهدید کرده است، هواداران روسیه نه تنها دست‌بردار نبوده‌اند بلکه بر شدت حملات خیابانی خود نیز اضافه کرده‌اند. البته در این میان نمی‌شود به قدرت رسانه‌ای بریتانیا اشاره نکرد که توانسته به راحتی بر کمیته انضباطی یوفا اثر بگذارد، گویا هیچ اتفاقی از سوی هولیگان انگلیس رخ نداده و این بار مردم ولز به عنوان دیگر نماینده بریتانیا به این درگیری‌های خونین دامن زده‌اند و مشخص نیست پلیس فرانسه، یوفا، نیروهای ناتو و مقامات امنیتی اروپا تا چه زمانی تنها تماشاگر این بربریت تازه احیا شده در اروپای غربی هستند.
* یک روزنامه چاپ آلمان در گزارشی عنوان کرد اوکراینی‌ها که یکشنبه شب با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تیم تحت امر یواخیم لو شدند، یکی از بی‌نظم‌ترین تیم‌های یورو 2016 است. این نشریه با چاپ تصویری افزود بعد از اتمام مسابقه وقتی خبرنگار آن رسانه، به رختکن تیم اوکراین رفته با آثار مشروبات الکلی مواجه شده است.
* با به پایان رسیدن دور اول رقابت‌های گروهی جام ملت‌های اروپا 2016 پایت هافبک خروس‌ها بهترین بازیکن این مرحله انتخاب شد. دیمتری پایت هافبک خروس‌ها که در اولین بازی فرانسه مقابل رومانی ستاره میدان بودند و گل برتری تیمش را به ثمر رسانده بود و در نهایت بازی با برتری 2 بر یک فرانسه به پایان رسید.


* انگلیس .............................................................................................. ولز (ساعت 17:30)
* اوکراین ........................................................................... ایرلند شمالی (ساعت 20:30)
* آلمان ......................................................................................... لهستان (ساعت 23:30)


* ایتالیا .............................................................................................. سوئد (ساعت 17:30)
* چک .......................................................................................... کرواسی (ساعت 20:30)
* اسپانیا ........................................................................................... ترکیه (ساعت 23:30)