kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

نصیحت رهبر حزب سعادت ترکیه به اردوغان؛ با نوکری برای غرب به جایی نمی‌رسی

رهبر حزب اسلامگرای «سعادت» ترکیه با انتقاد از سیاست‌های حزب حاکم این کشور، گفت: با نوکری برای غرب نمی‌توان از مصائب رهایی یافت.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «مصطفی کامالاک» طی یک مراسم افطار در شهر «طرابوزان» واقع در شمال ترکیه، گفت: «با نوکری غرب نمی‌توان از مصایب نجات یافت.»
کامالاک در ادامه ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت آنکارا افزود: «ترکیه در تقویت روابط با همسایگان خوب عمل نکرده است.» وی در خصوص بهانه‌تراشی آنکارا در مورد علت تعلل نسبت به تقویت روابط با ایران نیز گفت: «دشمنان توسعه مناسبات ترکیه با ایران می‌گویند، ایران شیعه است. من از آنان می‌پرسم که مگر اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا سنی هستند.»
وی خطاب به سران ترکیه یادآور شد که «قرآن کریم به ما آموخته که دشمنان مسلمانان چه کسانی هستند و ما آنها را می‌شناسیم. قرآن می‌فرماید آنانی که قبله و کتاب مشترکی دارند، برادرند و کشورهای اسلامی باید وحدت اسلامی را حفظ کنند.»
اخیرا، محافل سیاسی و مطبوعاتی ترکیه، مقامات این کشور، به ویژه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور را در مورد گرایش به غرب و رژیم صهیونیستی و اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه، مورد انتقادات شدید قرار داده‌اند.
رای‌دهندگان به حزب «عدالت و توسعه» به خاطر این گرایش حزب و همچنین، ویژگی‌های شخصیتی اردوغان، از حزب مذکور سرخورده شده‌اند.
یکی از اهداف اردوغان در گرایش به غرب، عضویت در اتحادیه اروپا است. اما مقامات اروپایی تاکنون با این عضویت مخالفت کرده‌اند. دیروز نیز «سم ازدمیر» رئیس حزب سبز پارلمان آلمان گفت، عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در دوران ریاست جمهوری اردوغان، امکانپذیر نیست.
انگلیس نیز چندی پیش با کنایه و تمسخر اعلام کرد شاید در سال 3000 میلادی با عضویت ترکیه در انگلیس موافقت شود.