kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
در جلسه کابینه اسرائیل و با حضور لیبرمن مطرح شد

در جنگ بعدی با حزب‌الله از گنبد آهنین هم کاری ساخته نخواهد بود

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در اولین نشست خود به ریاست وزیر جنگ این رژیم با بررسی سناریوهای جنگ بعدی با حزب‌الله اذعان کرد که هیچ سامانه دفاع هوایی قادر به ردگیری و دفع کامل موشک‌های حزب‌الله نیست.

سرویس خارجی -

کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل در نشست اخیر خود با حضور آویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی سناریوهای جنگ با حزب‌الله لبنان و ضربات وارد شده به جبهه داخلی خود را ارزیابی کرده است.«میلمان» کارشناس نظامی روزنامه اسرائیلی معاریو با تشریح فضای این نشست به نقل از افسران ارشد رژیم صهیونیستی که دراین جلسه حضور داشتند در مقاله‌ای نوشته، «در این جلسه افسران ارشد ارتش اسرائيل و مسئولان وزارت جنگ به صراحت اعلام کردند که دشمنان اسرائیل ناوگان موشکی بالغ بر 220 هزار موشک در اختیار دارند که حدود نیمی از آنها در اختیار حزب‌الله است... حتی در صورتی که نیروی هوایی اسرائیل و سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین بتواند برخی از موشک‌های حزب‌الله را دفع کند قادر نخواهد بود که همه آنها  را دفع کند و این موشک‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اسرائيل وارد خواهند آورد از جمله اینکه صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند و در شبکه برق و ارتباطی اختلالاتی پیش خواهد آمد و صدها نفر نیز کشته خواهند شد.»
این کارشناس نظامی با اشاره به اینکه «برای اولین بار بود که اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به سناریوهای موجود در زمینه وقوع جنگ گوش می‌کردند» اذعان کرد که «حزب‌الله در حال حاضر نزدیک به 120 هزار نیروی نظامی و بیش از 25 هزار نیروی ذخیره دارد و یگان‌های دریایی و هواپیماهای بدون سرنشین برای خود تهیه کرده است. همچنین در زمینه جنگ سایبری و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز پیشرفت زیادی کرده است.»
به گفته این کارشناس، «رزمندگان حزب‌الله» که در گذشته عملیات چریکی می‌کردند اکنون به یک ارتش به تمام معنا تبدیل شده‌اند و در حال حاضر سخت‌ترین دشمن برای اسرائیل به حساب می‌آیند.
«میلمان» ضمن اینکه جنگ بعدی با حزب‌الله را «بسیار متفاوت» ارزیابی کرده به این نکته هم اشاره می‌کند که «آیا اسرائیل می‌تواند در جنگ آینده با کشته شدن صدها اسرائیلی کنار بیاید؟! به همین دلیل به نظر می‌رسد احتمال بروز جنگ با حزب‌الله در شرایط کنونی بسیار پایین است.»