kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

بحران اقتصادی در فرانسه برج ایفل را تعطیل کرد

کارکنان برج ایفل در پاریس با پیوستن به صف اعتصاب‌کنندگان، این برج را به تعطیلی کشاندند.




به گزارش «نسیم آنلاین»، «برج ایفل» دیروز به روی بازدیدکنندگان بسته شد. دلیل تعطیلی این برج اعتصاب کارکنان آن در اعتراض به قانون جدید کار در فرانسه است. اعتصاب کنندگان، قوانین محدودکننده اشتغال در فرانسه را تضعیف‌کننده حقوق کاری خود می‌دانند. البته پایگاه اینترنتی «اِی‌بی‌سی نیوز»، با انتشار خبری نوشته «شرکتی که مسئولیت اداره و نگهداری از برج ایفل را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرده این بنای تاریخی برای حفظ امنیت عمومی امروز (سه‌شنبه)، تعطیل است.»
در همین حال، رانندگان تاکسی نیز با بستن خیابان‌های اصلی پاریس، پایتخت فرانسه، اعتراض خود را به قانون جدید نشان دادند. چندین اتحادیه و سازمان دانشجویی نیز با انتشار بیانیه‌هایی خواستار برگزاری تظاهرات علیه تصویب لایحه جدید شده‌اند که این‌روزها در مجلس سنای این کشور در حال بررسی است.  خلبانان شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» نیز در بیانیه جداگانه‌ای با اعلام اعتصاب، خواستار اصلاح بهبود شرایط کاری خود شده‌اند. طبق گزارش ایر فرانس، در پی این اعتصاب‌ تاکنون 20 درصد از پروازها را کنسل شده است.
اجرای قانون جدید کار در فرانسه دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران و کاهش دستمزد اضافه‌کاری آنها باز خواهد گذاشت. افزایش اختیارات شرکت‌ها و کارفرمایان در افزایش ساعات هفتگی قانونی کار از جمله موارد مندرج در قانون جدید کار فرانسه است. فرانسه همچون بسیاری از کشورهای اروپایی برای جبران کسری شدید بودجه دست به اجرای یکسری سیاست‌های سخت ریاضتی زده است.