kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

اسرائیل رئیس کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل شد!

هنوز چند روزی از رسوایی بزرگ سازمان ملل در ماجرای خروج ائتلاف سعودی از لیست قاتلان کودکان یمنی نگذشته که خبر می‌رسد، این سازمان رژیم کودک‌کش صهیونیستی را رئیس کمیته قضایی مجمع عمومی سازمان ملل کرده است!

سرویس خارجی-

کمیته قضایی مجمع عمومی سازمان ملل، کمیته‌ای حساس است که یکی از وظایف اصلی آن پیگیری مسائلی مثل مبارزه با تروریسم است. سپردن ریاست این کمیته به رژیم کودک‌کش صهیونیستی به قدری مضحک و رسوا است که حتی صدای اعتراض ارتجاع عرب را هم درآورده است.
دیروز رسانه‌ها نوشتند، «دانی دانون» با حمایت کشورهای غربی توانسته 109 رأی از مجموع 193 رأی را کسب کند و به ریاست این کمیته برسد. پیش از این و با رسانه‌ای شدن خبر نامزدی نماینده رژیم صهیونیستی برای این پست بسیاری از کشورهای اسلامی به آن اعتراض کرده بودند اما این اعتراض‌ها به جایی نرسید.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این نخستین بار از زمان عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد است که نماینده این رژیم ریاست یک کمیته حساس در این سازمان را برعهده می‌گیرد.
کشورهای اروپایی، استرالیا، نیوزلند، ترکیه! و پنج کشور دیگر، رژیم صهیونیستی را برای ریاست کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد نامزد کرده بودند. طبق روال معمول ریاست این کمیته میان گروه‌ها دست به دست می‌چرخد و سال جاری نوبت گروه غرب اروپا بود که این رژیم را نامزد ریاست این کمیته کند!
کمیته قضایی مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر مسئولیت مبارزه با تروریسم بین‌الملل، مسئول نظارت بر قانون‌مداری در عرصه داخلی کشورها و نیز عرصه بین‌المللی نیز هست و از شیوه‌های مبارزه با تروریسم و برخی پروتکل‌های توافقنامه ژنو برای حمایت از قربانیان درگیری‌های مسلحانه حمایت می‌کند.
انتخاب رژیم جنایتکار صهیونیستی به عنوان ریاست این کمیته حساس در حالی است که این رژیم خود بزرگترین ناقض قواعد اصلی حقوق بین‌الملل و معاهدات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است و هر روز انواع و اقسام جنایت را علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود. جنایت‌هایی که گاهی حتی صدای اعتراض غرب را هم درآورده است.در جریان جلسه رأی‌گیری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، سوریه و ایران در مخالفت با نامزدی رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند. رژیم صهیونیستی با کسب 109 رأی به این سمت انتخاب شده درحالی که 84 کشور مخالف این انتخاب بودند.
البته انتخاب رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل امر چندان عجیبی به نظر نمی‌رسد چراکه اخیراً رژیم آل‌سعود نیز به عنوان رئیس حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده است. به نظر می‌رسد این سازمان بین‌المللی که ظاهراً با هدف تحقق صلح و امنیت بین‌المللی تشکیل شده به محل اجتماع برای حمایت از ناقضان حقوق بشر تبدیل شده است.
چند روز پیش نیز بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل به خاطر پول، نام عربستان را از لیست قاتلان کودکان یمن خارج و سرسپردگی خود را به قدرت‌های استکباری نشان داد. در واقع می‌توان اذعان کرد که آنچه بر این سازمان حکمرانی می‌کند پول و قدرت قدرت‌های بزرگ است.
واکنش‌ها
«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب بر مخالفت قاطع کشورهای عربی با نامزدی رژیم صهیونیستی برای ریاست کمیته حقوقی ششم مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
وی اظهار داشت: رسیدن اسرائیل به این سمت فاجعه‌ای بزرگ برای سازمان ملل است. «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس نیز گفت، انتخاب این سمت برای اسرائیل ننگی برای سازمان ملل است.
سران و رهبران گروه‌ها و احزاب فلسطینی نیز ضمن محکوم کردن اقدام برخی از کشورها در انتخاب اسرائیل به عنوان رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل تأکید کردند که این انتخاب باعث افزایش اشغالگری و سیاست‌های تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین خواهد شد.
«غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل نیز از این اقدام ابراز تأسف کرد و آن را موجب ضربه به اعتبار و جایگاه کمیته حقوقی سازمان ملل متحد دانست.