kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
فرمانده کل عملیات آزادسازی فلوجه:

نیمی از تروریست‌های داعش در فلوجه به هلاکت رسیدند

فرمانده کل عملیات آزادسازی «فلوجه» اعلام کرد، از آغاز عملیات (3 خرداد) تاکنون، حدود 500 تروریست «داعش» در این شهر به هلاکت رسیده‌اند.




به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل المحلاوی» گفت: «از زمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه 500 تروریست عضو داعش از ملیت‌های عربی و غیرعربی کشته شده‌اند.» پیش از این منابع مطلع اعلام کرده بودند که شمار کل تروریست‌های حاضر در شهر فلوجه حدود 1000 نفر است. تکفیری‌ها غالبا با سوءاستفاده از غیرنظامیان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی جلوی حملات مقاومت می‌ایستند.
فرمانده کل عملیات فلوجه در ادامه، از پیشروی تازه نیروهای عملیاتی خبر داده و گفته که روز یکشنبه این نیروها توانستند فاز اول منطقه «الشهدا» در جنوب فلوجه را از لوث عناصر داعش پاکسازی کنند و 42 تروریست را بکشند.
به گفته شاهدان،‌19 نفری که در «الشهدا» از مقابل نیروهای دولتی فرار کردند، توسط سرکرده‌های داعش در مرکز شهر فلوجه اعدام شدند.
«سامی المسعودی» از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی هم شرایط نیروهای ضد تروریسم در فلوجه را خوب ارزیابی کرد و گفت: «کمر تروریسم را در فلوجه شکستیم.»
اما،‌ با توجه به جلسات و نشست‌هایی که مقامات ارشد عراق در ارتباط با شرایط نبرد در فلوجه برگزار کردند، به نظر می‌رسد که ارتش و نیروهای داوطلب بسیج مردمی طی روزهای آینده، طومار عناصر داعش را در فلوجه در هم خواهند پیچید.
در همین رابطه، «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس عراق اعلام کرد، آخرین مرحله عملیات آزادسازی فلوجه به زودی آغاز می‌شود. پیش از این نیز گفته شده بود که نیروهای دولتی فاصله چندانی با مرکز شهر فلوجه ندارند.