kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
طبق اسناد منتشر شده از سوی اف.بی.‌آی

هیلاری کلینتون با تلفن همراه دستور قتل‌عام غیرنظامیان را صادر می‌کرد

گزارش منتشر شده از سوی «اف‌بی‌آی»، نشان می‌دهد، «هیلاری کلینتون» در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده با استفاده از تلفن همراه خود مجوز حملات پهپادی آمریکا در پاکستان و کشورهای دیگر که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده را صادر می‌کرده است.



در حالی که «هیلاری کلینتون» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و تلاش دارد تا به اولین زن رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل شود، اما هنوز رسوایی‌ها مربوط به ایمیل‌های وی هنوز ادامه دارد.
سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه گذشته، روزی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا کلینتون را به عنوان نامزد ریاست ‌جمهوری مورد تأیید قرار داد، در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که تحقیقات اف‌بی‌آی در خصوص مدیریت کلینتون در زمینه اطلاعات محرمانه و انتشار ایمیل‌ها از سوی وی یک «تحقیقات جنایی» است. اف‌بی‌آی نیز در صدد است در تابستان سال جاری میلادی درباره این رسوایی، کلینتون را مورد بازجویی قرار دهد، اما مقامات اجرایی آمریکا بعید می‌دانند که علیه کلینتون به دلیل اتهامات جنایی تشکیل پرونده صورت بگیرد.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اما در گزارشی پرده از رسوایی دیگری در این باره برداشته و نوشته «این بار مشخص شده که هیلاری کلینتون از تلفن همراه خود برای تأیید حملات پهپادی آمریکا در پاکستان و بسیاری دیگر از کشورها استفاده کرده است.»
طبق گزارش جدید پلیس فدرال آمریکا «اف.‌‌بی‌آی»، در بازه زمانی 2011 و 2012، هیلاری کلینتون که در آن زمان به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشته، از تلفن همراه خود برای تأیید حملات هوایی آمریکا که به کشته شدن دستکم هزار غیرنظامی از جمله بیش از 200 کودک در پاکستان منجر شد، استفاده کرده است. این حملات با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان، یمن، سومالی، افغانستان و کشورهای دیگر انجام شده است و سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا مسئولیت این حملات را برعهده داشته است.
همزمان با انتشار خبر  اقدام کلینتون برای صدور مجوز کشتار‌های پهپادی از طریق تلفن همراه هزاران شهروند آلمانی در نزدیکی یک پایگاه هوایی آمریکا در این کشور تجمع کرده و علیه عملیات پهپادی آمریکا تظاهرات کردند.  براساس این گزارش از پایگاه رامشتاین برای هدایت عملیات‌های پهپادها در افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی استفاده می‌شود.