kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
برای مقابله با تروریست‌های پ.ک.ک

ترکیه شهرهای خود را هم بمباران کرد!

جنگنده‌های ارتش ترکیه سه شهر کردنشین این کشور را به بهانه مبارزه با عناصر مسلح «حزب کارگران کرد ترکیه» (پ.ک.ک) بمباران کردند.


به گزارش فارس، جنگنده‌های ارتش ترکیه دیروز مناطقی از شمال «دیار بکر»، «حکاری» و «سیرت» را بمباران کردند. منابع دولتی می‌گویند در این حملات، 13 عضو پ.ک.ک کشته شدند. بنا بر اعلام منابع نزدیک به دولت ترکیه، بمباران حکاری در واکنش به تیراندازی اخیر عناصر پ.ک.ک صورت گرفته که طی آن، دو نیروی دولتی کشته شده بودند.
مناطق جنوب شرقی ترکیه طی یک سال گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و عناصر پ.ک.ک بوده است. این نخستین  بار است که بمباران شهرهای ترکیه توسط ارتش این کشور پوشش خبری داده می‌شود. اخیرا «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در مورد وقوع جنگ داخلی قومی در ترکیه هشدار داده بود. روزنامه «حریت» چاپ ترکیه هم اخیرا طی تحلیلی، شرایط وخیم جاری را حاصل سیاست‌های نادرست حزب حاکم ترکیه و مداخله این کشور در سوریه دانسته بود. به اعتقاد منتقدان، سیاست‌های اردوغان در حال تکه تکه کردن ترکیه است. در ارتباط با تلفات احتمالی غیرنظامیان در بمباران سه شهر ذکر شده گزارشی نرسیده است.