kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
با ارسال نامه به سازمان ملل

دمشق: حملات تروریستی زینبیه(س) و حلب با حمایت رژیم فاشیستی اردوغان صورت گرفت

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، اعلام کرد که انفجارهای اخیر در «زینبیه»(س) دمشق و گلوله‌باران مناطق مسکونی شهر «حلب» «با حمایت رژیم فاشیستی رجب طیب اردوغان» صورت گرفته است.



در پی وقوع انفجارهای تروریستی خونین در زینبیه(س) که شهادت 20 غیرنظامی را به دنبال داشت و همزمان با گلوله‌باران روزمره شهر حلب توسط تکفیری‌ها، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، به آنان اعلام کرد که این جنایات  با حمایت مستقیم «دولت فاشیستی» رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و دولت‌های عربستان و قطر انجام می‌گیرد.
در این نامه در مورد ابعاد جنایات تروریست‌ها در استان حلب آمده است: «عناصر داعش در روستای «الغندوره الکائنه» واقع در شرق «منبج» 40 روستایی از جمله چند کودک را قتل‌عام کردند.» در بخش دیگری از این نامه آمده است که «عناصر «جبهه النصره» هم اکنون با حمایت نظامی ترکیه، قطر و عربستان سرگرم گلوله‌باران شهر حلب هستند.»
وزارت خارجه سوریه همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواست که این جنایات تروریستی را مانند سایر کشورها محکوم کند و از شورای امنیت هم خواست که در مقابله با تروریسم از دوگانگی استانداردها دست بردارد؛‌ زیرا تروریسم، تروریسم است و تروریسم میانه‌رو و غیرمیانه‌رو وجود ندارد. تروریسم در سوریه بر هر کسی اطلاق می‌شود که علیه کشور سلاح به دست می‌گیرد و افراد غیرنظامی را می‌کشد.
در پایان این نامه از شورای امنیت خواسته شده از طریق «اقدامات بازدارنده و مجازات کشورها و رژیم‌های حامی تروریسم به‌ ویژه رژیم‌های حاکم  بر ترکیه، عربستان و قطر، به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین‌الملل عمل کند و مانع از حمایت آنان از تروریسم شود.»
عملیات میدانی
ارتش سوریه هم اکنون در شهرها و مناطقی چون «رقه»، «الطبقه»، «حلب»، «حمص»، و حومه شرقی «دمشق» به شدت سرگرم نبرد با عناصر تروریستی هستند.
از الطبقه خبر رسیده ارتش و نیروهای مقاومت به آزادسازی فرودگاه نظامی این شهر نزدیک شده‌اند. در این پیشروی‌، ده‌ها خودروی مجهز به تیربار متعلق به تروریست‌ها منهدم شده و شماری از تکفیری‌ها نیز به هلاکت رسیده‌اند.
در جبهه «رقه» هم پیشروی ارتش در محور «تدمر» به «السخنه» چشمگیر بوده و در این پیشروی هم شمار زیادی از عناصر داعش کشته و یا مجروح شده‌اند.
در استان حلب اما نیروهای دولتی و مقاومت شهرک «القراصه» را از اشغال عناصر تروریستی «جیش‌الفتح» خارج کردند و حدود 40 تروریست را به هلاکت رساندند.
در منطقه «آراک» استان «حمص» هم ارتش، تروریست‌ها را عقب رانده و کنترل میدان نفتی واقع در این منطقه را به دست گرفته است. حومه شرقی دمشق نیز شاهد عملیات مشابه توسط ارتش و نیروهای مقاومت است.
جنایت تازه آمریکایی‌ها
در میان پیشروی‌های ارتش و مقاومت سوریه اما خبر رسیده جنگنده‌های آمریکایی با بمباران روستای «هدهد» واقع در ورودی شرقی شهر «منبج»، 10 عضو یک خانواده را کشتند و 9 تن دیگر را زخمی کردند.
در همین حال، روزنامه
«وال استریت ژورنال» فاش کرد، جنگنده‌های آمریکا مواضع معارضان سوری آموزش دیده توسط پنتاگون را به اشتباه بمباران کردند و شماری از آنها را کشتند.
سایر رویدادها
* «عمر احمد الحجی» ملقب به «ابو الخطاب» از سرکرده‌های اصلی «احرار الشام» در حومه شمالی «ادلب» بر اثر انفجار بمب کشته شد.
* «سلیم حربا»‌ کارشناس سوری، نشست سه‌جانبه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران را مقدمه‌ای برای هماهنگی سه کشور در  «تمام سطوح»‌دانست.