kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

مشارکت 100 هزار نمازگزار در نخستین نمازجمعه ماه رمضان مسجدالاقصی

به رغم تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، نزدیک به 100 هزار نفر در اولین نمازجمعه مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان شرکت کردند.


به گزارش ایسنا، نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه در سراسر قدس اشغالی به ویژه در بخش قدیمی این شهر مستقر شده و ضمن نصب ده‌ها ایست و بازرسی، تدابیر «ویژه‌ای» در این شهر به اجرا گذاشتند. طبق گزارش‌های منتشر شده با وجود تمامی این تدابیر و جلوگیری رژیم صهیونیستی از سفر ساکنان نوار غزه به قدس به منظور شرکت در نمازجمعه، نزدیک به 100 هزار نفر در اولین نمازجمعه مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان حاضر شدند.
شیخ «یوسف ابوالسنینه» خطیب مسجدالاقصی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به عموم ملت فلسطین و امت اسلام، تاکید کرد حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی به مانند سپر و دژی محکم برای دفاع از این مسجد مبارک و دیگر مقدسات اسلامی فلسطین است.
وی درعین حال خواستار آزادی تمام اسیران فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد و ملت فلسطین را به ثبات و پایداری در برابر تجاوزات و جنایت‌های اشغالگران دعوت کرد.
شیخ یوسف ابوالسنینه با اشاره به اینکه «ضعف امت اسلام موجب تشویق هرچه بیشتر دشمن صهیونیستی به ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین و مقدسات آنان می‌شود» از تمامی مسلمانان خواست دارایی‌ها و سرمایه‌های خود را از بانک‌های اروپا خارج کنند.
گفتنی است در پی عملیات قهرمانانه دو جوان فلسطینی در تل‌آویو که منجر به کشته‌ و زخمی شدن دست‌کم 15 صهیونیست شد رژیم صهیونیستی مانع از سفر هزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری به قدس اشغالی به منظور شرکت در نمازجمعه شده بود.
همچنین این رژیم از ورود افراد زیر 45 سال به مسجدالاقصی به منظور شرکت در نمازجمعه ممانعت به عمل آورد.
مسئولان اسرائیلی مجوز ورود 83 هزار فلسطینی به فلسطین اشغالی را که به مناسبت ماه رمضان داده شده بود را نیز لغو کردند.
این اقدام در راستای مجازات گروهی شهروندان فلسطینی به خاطر عملیات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطینی در قلب تل‌آویو صورت می‌گیرد. در این عملیات که چهارشنبه شب صورت گرفت یک افسر ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز به هلاکت رسید. هر دو عامل استشهادی زنده دستگیر شدند.
هشدار سازمان ملل
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده که اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کرانه باختری می‌تواند! به عنوان «مجازات دسته‌جمعی»‌ تلقی شود.
وی با ابراز نگرانی نسبت به واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات اخیر تل‌آویو و اتخاذ اقداماتی که می‌تواند در ردیف مجازات‌های دسته‌جمعی غیرقانونی قرار گیرد اظهار داشت که این اقدامات می‌تواند باعث تشدید احساس ظلم و سرخوردگی میان فلسطینیان شود.
در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص تهدیدهای مسئولان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را «بی‌ارزش» خواند و اذعان کرد که مجازات گروهی فلسطینی‌ها بی‌فایده است.
روزنامه هاآرتص تاکید کرد که تنها راه کاهش عملیات استشهادی اتمام اشغالگری است.
آزمایش موشکی بیخ گوش صهیونیست‌ها
گردان‌های عز‌الدین قسام شاخه‌ نظامی حماس اما 32 موشک را از مناطق مختلف غزه به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، رادیو اسرائیل با اعلام این خبر بدون اشاره به برد موشک‌های آزمایش شده اعلام کرد که حماس با آزمایش موشکی درصدد است که آمادگی خود را برای درگیری با ارتش اسرائیل نشان دهد.