kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

اخبار کوتاه



آمریکا پس از برجام در قبال ایران متوهم شده‌ است
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رد درخواست روادید سه نماینده تندروی کنگره آمریکا برای سفر به تهران گفت: آمریکایی‌ها متوهم شده‌اند که مذاکرات هسته‌ای، زمینه‌ای برای اعمال نفوذ بر ایران فراهم کرده است.
وی با یادآوری خودبزرگ‌بین‌ بودن آمریکایی‌ها، بیان داشت: آنها تصور می‌کنند مذاکرات هسته‌ای، زمینه‌ای برای اعمال نفوذ بر کشور مستقل جمهوری اسلامی ایران است، اما باید این نکته را با خود تمرین کنند که با یک مستعمره دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند.

عدم تحقق وعده‌‌های ۱۰۰ روزه
مسعود رشید عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز مردم، گفت: دولت از آب خوردن مردم گرفته تا حل شدن مشکلات بزرگ اقتصادی را به برجام گره زد ولی امروز که برجام هم اجرا شده دولتمردان و آقایان نیستند که جواب جیب خالی مردم را بدهند.
رشید اضافه کرد: دولت بهتر است به جای اینکه توان گذاشته و وعده اقتصاد پویا را بدهد، همان توان را برای حل مشکلات مردم بگذارد. گوش مردم از شعار پر شده است و بعد از سه سال هنوز معلوم نیست که وعده‌های 100 روزه کی قرار است، محقق شود.

دولت پاسخگو باشد
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس  در گفت و گو با بیان اینکه پرداخت حقوق‌های کلان به مدیران با هیچ نگاهی همخوانی ندارد، گفت: پرداخت این قبیل حقوق‌ها موجب بی‌اعتمادی در سطح جامعه می‌شود.
وی  تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... باید در مقابل این قبیل اقدامات پاسخگو باشند اما از آنجایی که سیر این اقدامات در مجموعه‌ای به نام دولت ثبت و ضبط می‌شود پس باید دولت پاسخگوی اصلی باشد

تشکیل کمیته ۳نفره پیگیری مصوبات معوق مجلس نهم
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از تشکیل کمیته‌ 3نفره‌‌‌ای در هیئت رئیسه مجلس برای بررسی مصوبات معوق مجلس نهم خبر داد و گفت: طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس مقرر شد که بنده و آقایان غلامرضا کاتب و علی‌اصغر یوسف‌نژاد در قالب کمیته‌ای مصوبات و طرحهای معوق مجلس نهم را در راستای تسریع در کار کمیسیونهای تخصصی احصا کنیم.
وی افزود: احصا و تنقیح مصوبات معوق مجلس نهم در این کمیته 3نفره آغاز شده و گزارش نهایی آن به‌زودی به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

توسعه توان موشکی رسانه‌ای  خواهد شد
سردار حسین نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم با تاکید براینکه توسعه موشکی ربطی به برجام ندارد، گفت: آمریکاییها در قطعنامه ذکر کردند که ایران نباید سراغ سلاحی برود که قابلیت حمل موشک دارد، ما هم از همان اول این موضوع را نپذیرفتیم و مسیر خودمان را با جدیت پیش خواهیم برد. وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی اعلام می‌کنند نباید توسعه موشکی رسانه‌ای شود؟ متذکر شد: ما هیچ‌گونه کار پنهان در زمینه توسعه موشکی نداریم و در برابر سیاستهای نظام، دستورات رهبرمعظم انقلاب و خط مشی ستاد کل نیروهای مسلح، هم توسعه موشکی داریم و هم اینکه آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

خوش‌خیالی در برجام بس است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  تسنیم درباره اقدامات دولت در مقابل بدعهدی و بدقولی آمریکاییها در برجام، اظهار کرد: دولت باید در مقابل این بدعهدی‌ها موضع قاطعانه بگیرد و شفاف به مردم بگوید که آمریکاییها در برجام کارشکنی می‌کنند. وی با بیان اینکه جسارتهای آمریکاییها به‌خاطر کوتاه آمدن دولت در اجرای برجام است، تأکید کرد: ما به تعهدات خود عمل کردیم ولی آمریکاییها و غربیها با تمسخر بدون اجرای تعهدات خود تحریم را بر ملت ما تحمیل می‌کنند. این‌‌همه خوش‌خیالی بس است و دولت به‌جای التماس مطالبه‌گر حقوق ملت باشد.

افول مشروعیت سازمان ملل
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  نماینده  اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراف دبیرکل سازمان ملل به خروج نام عربستان از فهرست سیاه به دلیل تهدید قطع کمک‌های مالی از برنامه‌های این سازمان اظهار کرد: این اقدام سازمان ملل اقدام بی‌سابقه‌ای نبوده است.
وی با بیان اینکه سازمان ملل همواره در معرض افول مشروعیت بوده است، تصریح کرد: اینکه بازیگران منطقه‌یی از توان مالی و پولی خود استفاده کنند تا سازمان ملل را وادار به سکوت و پی‌گیری نکردن وظایف ذاتی این سازمان کنند، مصداق افول مشروعیت این سازمان است.