kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
خط و نشان دولت فرانسه برای اعتصابیون

وزیر فرانسوی: به زور هم که شده اعتصاب را می‌شکنم!

وزیر حمل و نقل فرانسه ساعاتی قبل از شروع مسابقات یورو 2016 هشدار داد پاریس چه بسا اعتصاب‌کنندگان بخش حمل و نقل ریلی این کشور را به زور به سرکارشان بازگرداند!



جام ملت‌های اروپا(یورو 2016) از دیشب رسما در فرانسه آغاز شد. اما این مسابقات همزمان شده است با اعتصاب سراسری علیه برنامه‌های ریاضتی دولت و تهدیدات تروریستی داعش. طی2 ماه گذشته شدیدترین درگیری‌ها بین پلیس و معترضان در شهرهای مختلف پاریس در اعتراض به قانون کار صورت گرفته است.اتحادیه‌های کارگری تهدید کرده بودند اعتصاب خود را همزمان با مسابقات یورو 2016 نیز ادامه خواهند داد. با شروع مسابقات یورو 2016 و ادامه اعتصاب، آنها عملا به تهدید خود عمل کردند. بر اساس گزارش‌ها  خدمات حمل و نقل ریلی فرانسه از زمان آغاز اعتصاب اتحادیه‌های کارگری و متحدانشان تقریبا به نصف کاهش یافته و خلبانان هواپیمایی ایرفرانس نیز قرار است از امروز(شنبه) و همزمان با دومین روز بازی‌های یورو 2016 در اعتراض به کاهش دستمزدها اعتصاب کنند.
 در همین رابطه کارکنان بخش راه‌آهن فرانسه اعلام کردند اعتصاب خود را باز هم تمدید می‌کنند. بدین ترتیب اعتصاب کارکنان راه‌آهن در تولوز برای هشتمین روز ادامه می‌یابد. یکی از مقامات اتحادیه کارگری کارکنان راه‌آهن فرانسه گفته اکثریت قریب به اتفاق کارکنان تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند.
اما تصمیم به ادامه اعتصاب با واکنش تند وزیر حمل و نقل فرانسه روبه‌رو شده است. «الن ویدالی» گفته: «دولت فرانسه ممکن است با صدور دستور بازگشت اعتصاب‌کنندگان بخش حمل و نقل ریلی، آنها را وادار به بازگشت به کارشان کند.»
وی که با شبکه تلویزیونی «یوروپ وان» سخن می‌گفت این را هم اضافه کرده که دولت فرانسه از هر ابزاری برای رساندن تماشاچیان به مسابقات استفاده خواهد کرد و اگر لازم شود، دستورهای مقتضی (برای به راه افتادن قطارها) صادر خواهد شد.وزیر حمل و نقل فرانسه همچنین هرگونه مذاکره جدید با کارکنان این بخش را که اکنون 10 روز است در اعتصاب به سر می‌برند، رد کرده و هشدار داده که دولت فرانسه اقداماتی که برای این رویداد بزرگ تهدید به حساب آیند، تحمل نخواهد کرد.  علاوه بر ویداله که نسبت به صدور دستور حرکت قطارها هشدار داده بود، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور نیز تاکید کرده که دولت از «تمام ابزارهای لازم» برای برگزاری منظم مسابقات و عدم اختلال در روند بازی‌ها استفاده خواهد کرد.