kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

ترامپ: آمریکا با 19 تریلیون دلار بدهی یک کشور ورشکسته است

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اعلام کرد، آمریکا ورشکسته شده و بدهی آن به زودی از 19 تریلیون دلار به 21تریلیون دلار می‌رسد.



«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد که آمریکا کشوری «ورشکسته» است. به گزارش خبرگزاری صداو سیما،، «ترامپ» که در تجمع انتخاباتی‌اش سخن می‌گفت افزود: «هیلاری کلینتون»، وزارت خارجه را به یک بنگاه مالی خصوصی تبدیل کرد. روس‌ها، سعودی‌ها، و چینی‌ها همگی به «بیل» و «هیلاری کلینتون» پول دادند و درمقابل آن، با آنها رفتاری برتر از دیگران شد... تاسف آور است که دولت‌های خارجی با جیب‌های پر از پول در کشور ما بیش از شهروندان بزرگمان، نفوذ دارند. « ترامپ» این را هم گفت که «من به بسیاری از ایالت‌ها سفر کرده‌ام و رنج‌ها را در چشمان مردم دیده‌ام. من با گروه‌هایی در نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا، کنتیکت، ایندیانا و اوهایو دیدار داشته‌ام که کارهای تولیدی آنها عملا ناپدید شده است. این وضعیت باورکردنی نیست اما واقعیت همین است و نشان می‌دهد که چه بلایی سرکشور ما آمده است.»
به گفته این نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری «آمریکا در حال تکه تکه شدن است. آنها چوب حراج به آمریکا زنده‌اند. ما ورشکست شده‌ایم. بدهی آمریکا، 19 تریلیون دلار است و به سرعت به رقم 21 تریلیون دلار می‌رسد. زیرساخت‌های آمریکا در وضع فاجعه‌باري قرار دارد. جرم و جنایت در حال افزایش است. مردم دچار وحشت شده‌اند. در چنین شرایطی، آخرین چیزی که می‌خواهیم حضور «هیلاری کلینتون» در کاخ سفید است یا فردی که ادامه فاجعه «اوباما» باشد.»