kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

بشار اسد: حلب را گورستان آرزوهای اردوغان خواهیم کرد

«بشار اسد» با اشاره به مداخلات ترکیه در شمال سوریه گفت، «حلب» گورستان آرزوهای «رجب طیب اردوغان» خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور سوریه دیروز طی سخنانی در پارلمان این کشور، ضمن انتقاد از سیاست‌های خصمانه دولت ترکیه در قبال مردم سوریه گفت: «نظام فاشیستی اردوغان پس از شکست طرح‌های تروریستی خود، به طور مداوم بر حلب متمرکز شده است... ولی حلب گورستان آرزوهای اردوغان خونریز خواهد بود.»
بشار اسد به سیاست‌های غرب در منطقه غرب آسیا نیز حمله کرد و گفت، «غرب مشارکت هیچ کشوری را (در منطقه) نمی‌پذیرد و همین مسئله باعث پیدایش بحران در منطقه شده است.»
رئیس‌جمهور سوریه به طرح‌های آمریکا و اروپا در مورد جغرافیای سوریه نیز اشاره کرد و گفت که این کشورها در حالی در مورد تمامیت جغرافیایی سوریه حرف می‌زنند و پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند که تلاش‌شان این است که سوریه را بر اساس قومیت‌ها تقسیم کنند.
وی درباره مذاکره با معارضان نیز تاکید کرد: «طرفی را بر سر میز مذاکره نمی‌یابیم که با ما صحبت کند... بیانیه ژنو مربوط به سال 2012 بر حاکمیت سوریه و تعیین هیئت انتقالی تاکید دارد؛ مسئله‌ای که با مفهوم نخست (حاکمیت) در تعارض است... و آنچه خارج از اصول ماست خارج از بحث و بررسی نیز هست.»
دیروز نخستین روز فعالیت رسمی پارلمان جدید سوریه بود.
همزمان با افزایش تحرکات ترکیه و تروریست‌ها در استان حلب، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، نیروی هوایی روسیه با حمایت هوایی قدرتمند از ارتش سوریه، اجازه نخواهد داد که کنترل شهر راهبردی «حلب» در اختیار تروریست‌ها قرار بگیرد.
از استان رقه نیز خبر رسیده، ارتش سوریه طی عملیاتی در محور «اثریا- شیخ‌الهلال» 70 تروریست را به هلاکت رساند.
هم‌اکنون ارتش سوریه و نیروهای مقاومت تلاش می‌کنند شهر «الطبقه» را از اشغال تروریست‌ها خارج و زمینه عملیات برای آزادسازی شهر «رقه» را فراهم کنند.
در منطقه «جوبر» واقع در حومه شرقی دمشق هم درگیری میان نیروهای دولتی و تروریست‌ها ادامه دارد.
وجود چندین تونل در منطقه جوبر، باعث شده که آزادسازی این منطقه با پیچیدگی‌هایی مواجه شود.