kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

برگزاری مانور «فرار از موشک‌های مقاومت» در سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی برای آماده کردن ساکنان تل‌آویو در مقابل حملات موشکی مقاومت اسلامی مانور «فرار» برگزار کرد!


به گزارش خبرگزاری قدس، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشته رژیم صهیونیستی روز گذشته ساعت 10:10 دقیقه به وقت فلسطین اشغالی مانوری با عنوان «فرار» برای بالا بردن آمادگی صهیونیست‌ها در مقابل حملات موشکی مقاومت اسلامی برگزار کرده است.
رژیم صهیونیستی ضمن اطلاع‌رسانی درباره این مانور از صهیونیست‌ها خواسته بود از شنیدن صدای آژیر نترسند چراکه این تنها یک مانور تمرینی است.
در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی درمورد قابلیت‌های موشکی جنبش مقاومت اسلامی حماس و حزب‌الله منتشر شده است که نشان دهنده ترس صهیونیست‌ها از افزایش تلفات در صورت یک حمله نظامی جدید خواهد بود.
این درحالی است که «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا با آهنین خواندن پیمان این کشور با رژیم صهیونیستی اعلام کرده که «آماده‌ایم در هر شرایطی بزرگترین بسته کمک‌های نظامی خود در تاریخ را به اسرائیل بدهیم.»
تبدیل خانه‌ها به پادگان
نیروهای اشغالگر صهیونیستی اما 11 خانه فلسطینی در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری را اشغال کرده و آن را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده نظامیان صهیونیست در اطراف این منازل سیم‌های خاردار کشیده و با استقرار در پشت بام این خانه‌ها و نصب دوربین آنجا را به پایگاه‌های نظامی برای رصد و کنترل تبدیل کرده‌اند.
این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آن صورت گرفت که یک‌شنبه شب یک اتوبوس صهیونیستی در نزدیکی نابلس هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و نظامیان صهیونیست بعد از این حادثه تدابیر امنیتی را در این منطقه تشدید کردند. این پنجمین عملیات مقاومتی فلسطینی‌ها طی یک ماه اخیر در کرانه باختری بوده است.
سایر رویدادها
* یک تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد که آمریکایی‌ها به ویژه نسل جدید دانشجویان این کشور، علاقه‌ای به «اسرائیل» ندارند.
* یک جوان فلسطینی که طی روزهای اخیر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر نابلس زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
* اشغالگران صهیونیست دوشنبه شب به یک روستا در شمال غرب رام‌الله واقع در کرانه باختری یورش برده و به سمت منازل فلسطینی‌ها بمب پرتاب کردند.
* حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای یورش مدام صهیونیست‌ها علیه مقدسات فلسطینی و نیز سکوت کشورهای عربی در این ‌باره را محکوم کرد.