kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

کشف جنایات هولناک داعش در فلوجه و موصل/400 نفر دفن و 19 نفر سوزانده شده‌اند

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق یک گور جمعی حاوی 400 جسد متعلق به سربازان عراقی را در شمال فلوجه کشف کردند. از موصل نیز خبر رسیده، تروریست‌های «داعش» 19 دختر ایزدی را به خاطر امتناع از «جهاد نکاح»، زنده زنده سوزاندند.



به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق یک گور جمعی حاوی 400 جسد سرباز عراقی را در منطقه «حی‌الشهدا» الصقلاویه، واقع در شمال فلوجه کشف کردند. پایگاه خبری «السومریه نیوز» با انتشار این خبر، همه قربانیان را افراد نظامی وابسته به ارتش عراق گزارش کرده است. بیشتر قربانیان با شلیک گلوله به سرشان، کشته شده‌اند.
خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده، 19 دختر ایزدی که از پذیرش «جهاد نکاح» امتناع کرده بودند، به دست عناصر داعش زنده زنده سوزانده شدند. روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» قومیت این دختران قربانی را «ایزدی» گزارش کرده است.
در ارتباط با نحوه سوزانده شدن این دختران، دفتر مطبوعاتی کردستان عراق اعلام کرده، عناصر داعش آنها را در میدان‌های موصل درون قفس‌های آهنی قرار دادند و سپس به آتش کشیدند. داعش به خاطر ارتکاب چنین جنایات هولناک و غیرانسانی، نزد افکار عمومی به شدت منفور است.
حمایت علمای سنی از عملیات فلوجه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شماری از علمای اهل سنت الانبار اما با حضور در جبهه فلوجه، از نبرد در این شهر علیه داعش حمایت کردند.
طی روزهای اخیر، هر قدرت نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق به خیابان‌های مرکزی شهر  فلوجه بیشتر نزدیک می‌شدند، به همان نسبت نیز بیشتر هدف هجوم تبلیغاتی، جنگ روانی و اتهامات ناروای رسانه‌های ارتجاع عرب قرار می‌گرفتند. این رسانه‌ها علاوه بر اینکه مدعی می‌شدند شبه نظامیان شیعه در فلوجه علیه اهل سنت می‌جنگند، نیروهای بسیج مردمی را به ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان نیز متهم می‌کردند! بازار داغ این تبلیغات به قدری بالا گرفت که «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق در این‌باره را صادر کرد.
این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که بسیج مردمی به خاطر حال غیرنظامیان، پیشروی خود در فلوجه را کند کرده است.
سایر رویدادها
* به گفته «ابومهدی المهندس» از فرماندهان بسیج مردمی در عملیات فلوجه، شماری از تکفیری‌های سعودی هم‌اکنون در صفوف «داعش» در این شهر حضور دارند.
* هلال احمر عراق اعلام کرد، شمار پناهجویانی که از شهر فلوجه و از چنگال داعش گریخته‌اند، به 14 هزار نفر می‌رسد. هم‌اکنون حدود 50 هزار غیرنظامی در این شهر به سر می‌برند.
* نیروهای دولتی 30 عضو داعش را در شهر «حدیثه» استان الانبار عراق کشتند.
* «عواطف نعمه» نماینده پارلمان عراق از دولت این کشور خواست پاسخ اهانت‌های سفیر عربستان را بدهد. سفیر عربستان اخیرا علیه بسیج مردمی حرف زده بود.
* «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» عراق، بار دیگر از مردم این کشور خواست، در اعتراض به روند کند اجرای اصلاحات، علیه دولت عراق تظاهرات کنند.