kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
با ارسال نامه به سازمان ملل

دمشق: ترکیه حملات میدانی تکفیری‌ها در حلب را فرماندهی می‌کند

وزیر خارجه سوریه طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرده که ترکیه حملات میدانی تروریست‌ها به مناطق امن در استان حلب را فرماندهی می‌کند.

سرویس خارجی-

«ولید معلم» یکشنبه با ارسال نامه‌ای به «بان کی‌مون»، به وی اطلاع داد که ترکیه هماهنگ‌کننده حملات گروه‌های تروریستی به مناطق امن استان حلب است. از جمعه گذشته تا یکشنبه، این حملات حداقل 110 کشته در میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.
طی روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره اعزام داوطلبان، تجهیزات نظامی و مهمات از داخل خاک ترکیه به سوریه در استان‌های حلب و «لاذقیه» سوریه گزارش شده است.
عملیات نیروهای مقاومت و ارتش سوریه طی ماه‌های گذشته در استان حلب که با پیروزی‌های گسترده‌ای همراه بود، آمریکا، عربستان و ترکیه را به شدت نگران کرده و آنها تحت سایه آتش‌بس، از تروریست‌ها در این استان حمایت‌های گسترده‌ای کرده‌اند. حلب مثل شهر «رقه» شاه‌کلید تحولات سوریه است و در صورت تسلط نیروهای دولتی و مقاومت بر آنها، کار تروریست‌ها یکسره می‌شود.
در نامه وزیر خارجه سوریه به سازمان ملل، از کشورهای عربستان و قطر نیز به عنوان «حامی تروریسم در سوریه» نام برده شده است.
در نامه فوق از این سازمان خواسته شده که علیه این سه کشور دست به اقدامات «فوری» بزند.
سه کشور منطقه‌ای عربستان، ترکیه و قطر در حالی از عناصر داعش در سوریه حمایت می‌کنند که سیاست‌ آمریکا با این کشورها در قبال داعش «اندکی» متفاوت شده است؛ آمریکا اکنون بر حمایت از شبه‌نظامیان کرد سوریه متمرکز شده است. هم‌اکنون 500 تفنگدار آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کرد موسوم به «حزب دموکراتیک کرد سوریه» در شمال استان «رقه» سوریه حضور دارند. نیروهای دموکراتیک سوریه دیروز در استان حلب نیز شش روستا و 20 مزرعه در حومه شهر «منبج» و در نزدیکی سد «تشرین» را پاکسازی کردند.
خبر دیگر اینکه، در پی کشته شدن «ابوالهیجا التونسی» از فرماندهان ارشد داعش در سوریه بر اثر یک حمله هوایی، سرکرده‌های این گروه 38 نفر از اعضای خود را به جرم جاسوسی اعدام کردند.