kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

5 کشته در حمله مسلحانه به دفتر سازمان اطلاعات اردن

به دنبال وقوع حمله به دفتر سازمان اطلاعات اردن در شمال پایتخت این کشور دستکم 5 نفر از پرسنل این سازمان کشته شدند.


اردن که در قلب اقدامات تروریستی در منطقه به سر می‌برد دیروز شاهد یک عملیات تروریستی بود. به گزارش فارس، شبکه خبری «الجزیره»، گزارش داد در پی حمله مسلحانه به منطقه البقعه در شمال امان پایتخت اردن، دستکم 5 نیروی سازمان اطلاعات اردن کشته شدند. در همین راستا «محمد مومنی» سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که دفتر سازمان اطلاعات این کشور در اردوگاه البقعه صبح دوشنبه مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفته است. «مومنی» اعلام کرد این حمله در اولین روز ماه مبارک رمضان  (برخی کشورهای عربی روز دوشنبه را اول ماه رمضان اعلام کرده‌اند) رخ داده و 5 نظامی اردنی کشته شدند که یکی از آنها نیروی نگهبانی، یک کارمند و سه تن دیگر افسران دفتر سازمان اطلاعات بوده‌اند. وی همچنین تاکید کرد که نهادهای امنیتی اردنی تحقیق و بررسی در خصوص این حادثه را آغاز کرده‌‌اند و جزئیات این حادثه را در بیانیه‌ای اعلام خواهند کرد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است. با این حال احتمال دارد که تکفیری‌های این کشور مسئول این عملیات باشند. اردن کشوری است که همواره در منطقه از سیاست‌های غرب و آل سعود پیروی کرده و به کمک تکفیری‌ها شتافته است. تاکنون شمار زیادی از اردنی‌ها هم به گروه‌های تروریستی در سوریه ملحق شده‌اند.
در سال ۹۳ یک گروهک تروریستی مسلح اردنی اعلام کرد که با داعش بیعت کرده و آماده جنگ علیه ملک عبدالله دوم است. این گروهک خود را «گردان شهدای معان» نامیده بود.