kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
امیر سابق قطر:

آل سعود برادرکشی را در جهان عرب احیاء کرد

امیر سابق قطر طی مصاحبه‌ای ضمن هشدار نسبت به «خطرات طرح‌های توسعه طلبانه و ویرانگر عربستان در منطقه» اعلام کرده آل‌سعود برادر کشی در منطقه را بار دیگر احیاء کرده است.

سرویس خارجی-

آل سعود روز به روز به دلیل اقدامات افراطی خود در منطقه منزوی‌تر می‌شود. در روزهای اخیر سازمان ملل با چراغ سبز آمریکا در اقدامی بی‌سابقه به عربستان حمله کرد و این کشور را به دلیل کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه قرار داد. این در حالی بود که آمریکا و سازمان ملل از حامیان اصلی آل سعود هستند. اکنون نیز نوبت به امیر سابق قطر رسیده که مقامات سعودی را به ترویج خشونت و برادرکشی در منطقه محکوم کند.
به گزارش العالم، «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر سابق قطر در مصاحبه با سایت کویتی «الآن» گفته: «سال‌ها بود که دیگر خبری از برادرکشی بین اعراب‌ نبود، اما طی دو سال گذشته، عربستان، که مدعی رهبری جهان عرب هم هست، تلاش کرده تا با قلدری، سلطه خود را بر جهان عرب تحمیل کند. این کشور دست به برادرکشی می‌زند و حتی ملت یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده است.» امیر سابق قطر این را هم گفته که «عربستان، نقشه‌های نظامی حساب نشده‌ای دارد که برخی امرای عرب شتابزده به اجرای آن پرداخته‌اند.» به نظر می‌رسد منظور آل ثانی، ائتلافی است که آل‌سعود برای حمله به یمن تشکیل داده است، آل ثانی در ادامه اظهارات خود گفته: «این امر کشورهای حاشیه خلیج فارس را بر آن می‌دارد که تدابیر امنیتی را برای مهار خطرات توسعه‌طلبی شتابزده عربستان در نظر بگیرند. «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» به جوامع عربی نسبت به «فرایند نابودی هویت عربی در گرداب جنایات عربستان» هم هشدار داده و گفته: «اگر جهان عرب به خود نیاید، هویت عربی نابود می‌شود.»