kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

افشاگری بی‌سابقه وزیر کشور غربگرای لبنان درباره آتش‌افروزی‌های آل سعود در منطقه

وزیر کشور لبنان که عضو جریان المستقبل نیز هست، در یک مصاحبه تلویزیونی به طور بی‌سابقه‌ای دخالت‌های آل‌سعود در لبنان را افشا کرد و گفت: «سیاست‌های آل‌سعود است که ما را به اینجا رسانده است.»

سرویس خارجی-

«نهاد المشنوق» وزیر کشور و عضو جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان در گفت‌وگو با تلویزیون «ال‌بی‌سی» لبنان دخالت‌های آل‌سعود در لبنان را افشا کرده و در پاسخ به معترضان تاکید کرده «وقت آن رسیده که به طور شفاف و بدون دوز و کلک واقعیت‌ها و حقایق را بگوییم.»
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، المشنوق همچنین خاطرنشان کرده که سعودی‌ها در امور داخلی لبنان دخالت و به احزاب و گروه‌های سیاسی خود امر و نهی می‌کنند.
به گفته وی «اکنون وقت آن رسیده که واقعیات را بگوییم و اعتراف کنیم این سعودی‌ها هستند که ما را به این مرحله بی‌ثباتی و هرج و مرج کشانده‌اند.
نهاد المشنوق تاکید کرده «من به نمایندگی از حزب‌ المستقبل سخن نمی‌گویم اما معتقدم که واقعیت‌های پنهان نگه داشته شده از سوی المستقبل را باید آشکار کرد و گفت که عربستان در پشت پرده همه حوادث لبنان و منطقه قرار دارد.»
رسانه‌های لبنانی به انعکاس گسترده سخنان وزیر کشور لبنان پرداخته و آن را تایید سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دانستند که تاکید کرده بود؛ سیاست‌های سعودی منطقه را به بحران کشانده است.
از سوی دیگر این سخنان با انتقاد سفیر عربستان در لبنان رو به رو شده است. وی اعلام کرده که سخنان وزیر کشور تعجب‌برانگیز است، زیرا سعودی‌ هرگز در امور داخلی لبنان به ویژه پرونده ریاست جمهوری دخالت نکرده است!
گفتنی است منابع خبری لبنان پیش از این اعلام کرده بودند سعد حریری، رئیس جریان غربگرای المستقبل برای رایزنی و کسب تکلیف از سران سعودی به عربستان سفر و مدت‌ها در آنجا اقامت کرده است.
به گفته این منابع، حریری مجری سیاست‌های آل‌سعود در لبنان است و این خاندان از طریق جریان المستقبل وقایع لبنان را زیرنظر دارد.