kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

تظاهرات ضدصهیونیستی در غزه به مناسبت چهل و نهمین سالگرد اشغال قدس

هزاران تن از مردم غزه به مناسبت چهل و نهمین سالروز یوم‌النکسه (سالروز اشغال قدس و شکست اعراب در جنگ ژوئن 1967) دست به تظاهرات زدند و تأکید کردند که بالاخره قدس را از اشغال صهیونیست‌ها نجات خواهند داد.


هزاران تن از مردم ساکن غزه به همراه برخی از شخصیت‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی به مناسبت پنجم ژوئن، چهل و نهمین سالروز اشغال قدس و سالروز شکست اعراب در جنگ شش روزه 1967 دست به راهپیمایی زدند. تظاهرکنندگان تأکید کردند که حتی از یک وجب از خاک فلسطین نخواهند گذشت و قدس را آزاد خواهند کرد.
فلسطینی‌های ساکن غزه همچنین بر لزوم ادامه مقاومت علیه اشغالگری و آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، در جنگ شش روزه، ارتش رژیم صهیونیستی کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، بیت‌المقدس شرقی، ارتفاعات جولان سوریه و صحرای سینای مصر را به اشغال درآورد و ساکنان این مناطق را آواره ساخت.
اکنون 49 سال از اشغال بیت‌المقدس سپری شده است و این شهر تاریخی و مقدس همچنان آماج ساخت و سازها و عملیات تخریبی ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست است.
احداث بیش از 100 شهرک در قدس شرقی، اسکان صدها هزار صهیونیست در این شهرک‌ها، سیاست‌ نسل‌کشی، کوچاندن اجباری و تهی ساختن قدس از جمعیت فلسطینی تنها بخشی از اقدامات اسرائیل طی 5 دهه اخیر بوده است.
در همین رابطه «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که همه کشورهای جهان به این اجماع رسیده‌اند که نقشه جدیدی در خاورمیانه اجرایی نخواهد شد مگر اینکه دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس ایجاد شود.
از سوی دیگر «نفتالی نبت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با عقب‌نشینی از اراضی اشغالی فلسطین تأکید کرد که تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین را حفظ خواهیم کرد و این اراضی تا ابد تحت اشغال و سیطره این رژیم باقی خواهد ماند!
گفتنی است همزمان با برگزاری تظاهرات‌های جداگانه به مناسبت چهل ‌و نهمین سالروز اشغال قدس نیروهای پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در قدس به حالت آماده‌باش درآمدند.
تظاهرات فلسطینی‌ها در حالی برگزار شد که افراطیون یهودی از شهرک‌نشین‌ها خواسته بودند همزمان با فرا رسیدن «یوم‌النکسه» به طور جمعی به مسجدالاقصی حمله کنند و این روز را جشن بگیرند!